یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

جریان‌های مسئله‌دار میان دولت و مجلس انقلابی فاصله نیندازند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جریان‌های مسئله‌دار میان دولت و مجلس انقلابی فاصله نیندازند

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حواسمان باشد جریان غرب‌گرا و عناصر ورشکسته خوابشان نبرده است. غفلت نکنیم و جریان‌های مسئله‌دار میان دولت انقلابی و مجلس انقلابی فاصله نیندازند.

به گزارش ایرنا، عباس گودرزی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به بحث قرارداد کرسنت گفت: این قرارداد مبتنی بر فساد از همان اول بسته شد و از همان ابتدا باطل بود و محرمانه نگه داشتند و اجازه ندادند مجلس شورای اسلامی در جریان این مسئله قرار بگیرد علیرغم اصل 139 قانون اساسی که تاکید دارد چنین مباحثی حتما باید از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در قرائت متن قرارداد افزود: اصل 139 قانون اساسی بحث کرسنت، بحث بسیار مهمی است، رشوه داده‌اند، نفت و گاز مملکت را برده‌اند و قرار است ما را جریمه هم بکنند. این محصول تفکر غربگرای حاکم بر نظام اجرایی کشور بود.

گودرزی عنوان کرد: اصل 139 قانون اساسی می‌گوید، صلح دعاوی درباره اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد موکول به تصویب هیأت وزیران است و باید به اطلاع مجلس برسد. در مواردی که طرف دعوی خارجی باشد و در موارد مهم داخلی باید به تصویب مجلس هم برسد موارد مهم را قانون تعیین می‌کند.

وی تاکید کرد: از رییس دستگاه قضا تقاضا داریم اکنون که با 253 امضا مجلس انقلابی درخواست کرده است با این فساد بزرگ در وزارت نفت برخورد کنند. با تمام کسانی که عوامل دخیل در این پرونده بوده‌اند به هر طیف، فکر، فرد، جریان، حزب، گروه و باندی که تعلق دارند برخورد انقلابی و قاطع کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس بیان کرد: اما نکته مهم بحث بودجه 1401 خطاب به دولت گفت: سال 97 حضرت آقا، کابینه و رییس جمهوری و دولت دوازدهم را خواستند برای تنها یک مطلب و آن هم اصلاح قانون بودجه بود.

گودرزی عنوان کرد: همکاران من در مجلس دهم استحضار دارند که تنها اتفاقی که در مجلس دهم نیفتاد اصلاح ساختار بودجه بود. اصلاح ساختار بودجه راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور است. شایسته نیست در بحث نظام مالیاتی و بخشودگی‌ها، معافیت‌های مالیاتی و در حوزه‌های مختلف بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر بحث طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت است، ما این بحث را از مجلس دهم دنبال کردیم، متأسفانه با ترفندی که دولت وقت زد این فرصت را از ما گرفتند و به این مجلس موکول شد. دل ما امیدوار بود و قوت قلب ما که دولت و شخص رییس‌جمهوری پایبند به این مسئله است.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: در جلسات مختلف حتی اخیرا هم تاکید داشته‌اند که این چه وضعیتی است، رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، حجمی، خرید خدمت، عناوین و واژه‌های خلق‌الساعه که بستر فساد و تبعیض و خاستگاه اصلی عدم نظام هماهنگ و برقراری عدالت در پرداخت شده است؟

گودرزی یادآور شد: ما با معاونت رییس‌جمهوری توافق کرده‌ایم که ظرف 45 روز لایحه تحویل دهند این لایحه را تحویل نداده‌اند. امروز و با برخی از افراد مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی جلسه گذاشته‌ایم. درخواست ما این است که این مسئله مهم را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی ادامه داد: این مساله مطالبه مردم است و می‌تواند سطح رضایتمندی بالایی را برای دولت ایجاد کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: فرصتی که امروز برای انقلاب به وجود آمده است طلیعه ظهور و بروز خلق فرصت‌های بزرگ است مقطع کنونی انقلاب، مقطعی بسیار حساس و مغتنم است. حواسمان باشد جریان غرب‌گرا و عناصر ورشکسته خوابشان نبرده است. غفلت نکنیم و جریان‌های مسئله‌دار میان دولت انقلابی و مجلس انقلابی فاصله نیندازند.

گودرزی تصریح کرد: دولت انقلابی همراه این مجلس می‌تواند گره‌گشای مشکلات بزرگ و رقم زدن آینده‌ای بسیار پرامید و نویدبخش باشد.

*س_برچسب‌ها_س*