چهارشنبه 11 مهر 1403

جزئیات سه پایگاهی که ایران شخم زد / محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران در اسراییل + عکس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیات سه پایگاهی که ایران شخم زد / محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران در اسراییل + عکس

به گزارش خبرنگار امنیتی و دفاعی خبرگزاری دانشجو، شب گذشته موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران توانستند شبکه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را برای دومین بار در عملیات وعده صادق 2 در هم بشکنند و یک اتفاق تاریخی رقم بزنند. سپاه در بیانیه خود اعلام کرد در این عملیات برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید اسماعیل هنیه و رهبر حزب الله لبنان...

به گزارش خبرنگار امنیتی و دفاعی خبرگزاری دانشجو، شب گذشته موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران توانستند شبکه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را برای دومین بار در عملیات وعده صادق 2 در هم بشکنند و یک اتفاق تاریخی رقم بزنند.

سپاه در بیانیه خود اعلام کرد در این عملیات برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید اسماعیل هنیه و رهبر حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در شب اجرای این عملیات غرورانگیز تصریح کرد: سه پایگاه هوایی اصلی رژیم و یکی از مراکز اطلاعاتی آن هدف قرار گرفته است. فقط پایگاه‌های نظامی زده شد. سه پایگاه هوایی نظامی اصلی رژیم صهیونیستی و «موساد» به عنوان مرکز ترور مورد اصابت قرار گرفتند. پایگاه هوایی «نواتیم» به عنوان پایگاه اصلی هواپیمایی اف -35 پایگاه هوایی «ختساریم» به عنوان پایگاهی که در ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادار‌های راهبردی و همچنین پایگاه «تل نوف» و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربر‌ها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه که قتل عام مردم غزه را به عهده داشتند مورد هدف قرار گرفت. سرلشکر باقری تاکید کرد در این عملیات زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی رژیم مورد هدف قرار نگرفت و مردم آنها مورد هدف قرار نگرفتند.

در عملیات وعده صادق -2 تعداد حدودی موشک‌ها بیش از 200 تیر ارزیابی شده که به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده است و می‌توان آن را دو برابر بیشتر از عملیات وعده صادق اول دانست. این موشک‌ها از نوع قدر با کلاهک جدید، عماد بهینه شده، عماد با کلاهک جدید، خیبرشکن و موشک هایپرسونیک فتاح بودند.

*بیشتر بخوانید: موشک‌های بالستیک «قدر»، «عماد» و «فتاح» در حمله ایران به اسرائیل بکارگیری شدند

نواتیم برای دومین بار درهم کوبیده شد

نواتیم پیش از این در اولین عملیات وعده صادق نیز مورد اصابت موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفته بود. در دومین عملیات وعده صادق نیز پایگاه نواتیم با 23 تا 25 تیر موشک مورد اصابت قرار گرفت.

پایگاه هوایی نِواتیم متعلق به نیروی هوایی اسرائیل است که در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع در صحرای نگب قرار دارد. این پایگاه در عملیات تروریستی حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، شهادت سردار محمدرضا زاهدی و ترور دیگر فرماندهان مقاومت نقش اساسی داشته و میزبان جنگنده‌های اف -35 رژیم اشغالگر است. نواتیم یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی در اسرائیل و دارای سه باند پروازی با طول‌های مختلف است. جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیما‌های ترابری، هواپیما‌های تانکر و هواگرد‌های شناسایی - تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیما‌های موسوم به «ایر فورس وان اسرائیل» که بهترین‌های نیروی هوایی رژیم را تشکیل می‌دهند در این پایگاه مستقر هستند.

جزئیات سه پایگاهی که ایران شخم زد / محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران در اسراییل + عکس 2