دوشنبه 16 مهر 1403

"جشنواره کن" عرصه عرض اندام خودفروخته‌ها و بازیگران اجاره‌ای خارج‌نشین شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
"جشنواره کن" عرصه عرض اندام خودفروخته‌ها و بازیگران اجاره‌ای خارج‌نشین شده است

ولی زاده گفت: استکبار جهانی و هم‌پیمانانش، بر آن شده تا از طریق فرهنگ و به شیوه‌ی جنگ نرم، برنامه‌هایش را در ایران پیاده کند و در این راه از عناصر خوفروخته داخلی و اجاره‌ای خارج نشین استفاده کرده و برای اثبات حمایت سوری خود از آنان، جشنواره «کن» را به سیرک تجلیل از این هنرمندان بی‌خرد مبدل نموده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، مساله دین گریزی و اسلام ستیزی و مخالفت آشکار و پنهان با جامعه مسلمانان و توهین به مقدسات شرعی آنان توسط جوامع غربی، معضلی امروزی نیست و همواره و در اشکال مختلف اتفاق افتاده و هر بار نیز با واکنش مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان مواجه شده است.

جوامع هنجار شکن غربی همیشه و به طور ویژه و گسترده‌تر در سالهای اخیر جهت رسیدن به قدرت، منفعت و به استثمار کشیدن دیگر دولتها، تمام سعی خود را در گمراه کردن ملت‌ها بکار بسته‌اند و متاسفانه در بسیاری از جهات نیز موفق شده‌اند. آنها در این راه پلید، دین، آزاذگی و انسانیت انسانها را مورد هدف قرار داده و با نشر و ترویج بی‌بند و باری و بی‌اخلاقی، ضمن حمایت از افراد و گروههای بیمار و خودباخته و فاسد، از آنها به عنوان طعمه برای نیل به اهداف خود استفاده می‌کنند که در کمال تاسف باید اذعان داشت که با این روند، در اغلب کشورها به مراد خود رسیده‌اند.

در همین راستا با "محمد امین ولی زاده"، کارشناس مسائل فرهنگی به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

اهمیت ایران به عنوان ابرقدرت مسلمان و تلاش مضاعف دشمنان برای به چالش کشیدن دین و مقدسات را چگونه ارزیابی می کنید؟

ولی زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان قطب اصلی اسلام و‌مذهب شیعه در دنیا مورد هدف اصلی دشمنان دین اسلام و به خصوص مذهب تشیع است. از این رو دغدغه‌ی بزرگ و لا ینحل آنان نیز، به تزلزل کشاندن پایه‌ها و ارکان دینی و تضعیف سازی مقدسات در ایران می‌باشد که در این راه نیز اقدام به اجرای یک سری برنامه‌های از پیش، تعیین شده و هدفمند کرده‌اند.

کارشناس مسائل فرهنگی اظهار کرد: برنامه‌هایی که سناریوی آنها به دست کارگردانان غربی نوشته شده و با بازیگری عده‌ای از به اصطلاح سلبریتی‌های داخلی و خارجی معلوم‌الحال در حال اجراست. نمونه‌ی جدید این نمایش هدفدار و شیطانی، ساخت فبلم «عنکبوت مقدس» با بازی بازیگر خودباخته و بی‌اخلاقی است که در آن با وقاحت و رذالت تمام به امام مهربانی‌ها، حضرت علی بن موسی‌اارضا (ع)، به شکلی کاملا وقیحانه و بی شرمانه توهین می‌شود.

وی افزود: فیلمی نه چندان جالب و باکیفیت به همراه بازیگری درجه‌ی چندم و نه چندان مطرح، که در انتها، در جشنواره‌ی «کن»، صرفا به دلیل بار فراوان دین ستیزی و بی‌اخلاقی و نه به خاطر بارفنی و کیفیت، حائز مقام و تجلیل می‌شود، پیامی جز دشمنی آشکار با دین اسلام و مقدسات آن و کشور ایران ندارد.

چرا فیلمسازان و کارگردانان غربی، با وجود چهره‌های بسیار موفق و برجسته‌ی هالیوودی، از بازیگران گمنام ایرانی در فیلمهای موهن استفاده می‌کنند؟ 

ولی زاده با اشاره به استفاده از شخصیتهایی که به دلایل مختلف، جایگاه و وجهه اجتماعی خود را از دست داده‌اند و حتی در این جریانات به چهره‌هایی منفور در بین مسلمانان تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: بدیهی‌ست که این افراد در پی شکستهای گذشته به دنبال فرصتی مناسب برای جبران مافات هستند و با کوچکترین چراغ قرمز و پیشنهادی برای دوباره دیده شدن اغوا می‌شوند.

وی ادامه داد: برای آنان که قبلا اخلاق را باخته‌اند، دیگر اصول اخلاقی و قید و بند مذهبی اهمیتی ندارد و به همین دلیل حتی از توهین به امامان معصوم نیز ابایی ندارند، کاری که حتی در بین بسیاری از سلبریتی‌های خارجی و بازیگران هالیوودی مذموم است و آنها با وجود غیر مسلمان بودن، هرگز به حضور در چنین فیلمهایی تن نمی‌دهند. بنابراین می‌توان دلیل اصلی شرکت بازیگران فراموش شده‌ی ایرانی در این فیلمها را ناشی از کمبودها و عقده‌های آنان دانست.

چرا جشنواره «کن»، جایی که باید مروج فرهنگ و هنر سینما و سکوی پرتاب بازیگران توانمند دنیا باشد، به سکوی پرتاب علیه دین اسلام و کشور ایران شده است؟

کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: استکبار جهانی و هم‌پیمانانش، از زمان آغاز حاکمیت جمهوری اسلامی بر ایران، از آنجا که منافع خود را در خطر و دست خویش را از این سرزمین و سرمایه‌هایش کوتاه شده دید، دست به ترفند‌های متعدد و مکرر غیر انسانی از قبیل جنگ، ترور و تحریم زد، اما چون هیچکدام از آنها، نه تنها نتوانست او را به هدف مورد نظرش برساند بلکه حتی نتیجه‌ی معکوس هم دریافت کرد و باعث ایجاد زمینه‌های اتحاد و ترقی در داخل ایران گردید، لذا بر آن شده تا از طریق فرهنگ و به شیوه‌ی مجازی و جنگ نرم، برنامه‌هایش را در ایران پیاده کند و در این راه از عناصر خوفروخته و خودباخته داخلی و همچنین سلبریتی‌های اجاره‌ای خارج نشین استفاده کرده و برای اثبات ارادت و حمایت سوری خود از آنان، جشنواره «کن» را به سیرک تجلیل از این هنرمندان بی‌خرد مبدل نموده است.

وی اضافه کرد: این در حالی‌ست که همه‌ی اذهان بیدار و صاحب نظر به خوبی ارزش و توانمندی هنرمندان واقعی را دانسته و به همین علت هم از انتخاب «زهرا امیرابراهیمی» بسیار حیرت زده و متحیر مانده‌اند، چرا که هنر او که در زمان بازیگری‌اش در ایران نیز خیلی به چشم نیامد، هرگز در حد حضور در این جشنواره و قرار گرفتن بر روی فرش قرمز نبوده و نخواهد بود و این شخص، این تقدیر و اعتبار را به پاس توهین به امام رئوف و مقدسات مسلمانان و خیانت به کشورش دریافت کرده که بسیار سخیف و مایه‌ی شرمساری‌ست، نه تجلیل و تقدیر.

ولی زاده عنوان کرد: این شخص که با خودفروشی، عفت و پاکدامنی خود را از دست داد، در صدد بود تا با قرار گرفتن در زیز پرچم دشمنان اسلام و ایران، و با اهانت به مقدسات دینی و شرعی برای خود آبرو و مقامی کسب کند، عملا به سرباز شیطان تبدیل شد و نه تنها به خواسته‌اش نرسید بلکه علاوه بر دین، دنیا و آخرت، شخصیت انسانی خود را هم به فنا داد.

چرایی همراهی بازیگران مقیم خارج کشور با عناصر ضد دین و ایران و انقلاب که بسیار واضح است اما تعریف و تجلیل و حمایت به اصطلاح سلبریتی‌های داخلی به چه معناست؟

کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه بیان داشت: فضای سینما و تلویزیون در سالهای اخیر به دلیل کثرت بازیگران جوان و جویای نام، به فضایی رقابتی تبدیل شده که در این رقابت عده‌ای پیش افتاده‌اند و برخی نیز جامانده و یا حتی بسیار کمرنگ شده‌اند که در بین آنها تعدادی معلوم‌الحال نیز یافت می‌شود که جز خوش رقصی و دم تکان دادن برای غربی‌ها، هنر دیگری ندارند. این دسته، به امید دیده شدن گاه و بیگاه و به بهانه‌های مختلف اقدام به انتشار پستها و استوری‌های ضد ایرانی_ انقلابی و حمایت از تفکرات غربی و شیطانی می‌کنند تا بدینوسیله متفاوت بودن و به اصطلاح روشنفکری خود را نشان دهند که البته به خوبی هم این تفاوت را به نمایش گذاشته‌اند و به نقطه‌ی سیاه در بین سپیدی‌ها تبدیل شده‌اند و چه حقیرند کسانی که به این حمایت‌ها دلخوشند.

وی اظهار کرد: این افراد همواره در تلاشند تا از مشکات داخلی ایران کوه درد بسازند و منعکس کنند و جوامع غربی را مدینه‌ی فاضله جلوه دهند. اینان، از مردم ایران به عنوان اسیران در دام دین یاد می‌کنند و ایرانیان را خشکه‌مقدس می‌نامند و بی‌بندو باری و مرگ اخلاق در دنیای غرب را آزادگی و آزاد اندیشی می‌خوانند. ستودن و تحسین و تشویق بازیگر فاسدی چون زهرا امیرابراهیمی و تایید اهانت او به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان، اوج وقاحت و تزلزل اخلاق در میان این قشر است و بسیار لازم است تا مسئولان با جدیت با این افراد که مروج بی اخلاقی در جامعه هستند برخورد کند.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود: اینجا ایران است، مهد دلیران و خاستگاه دین و ایمان. جایی که با شمیم دل انگیز امام رضا (ع) به قطعه‌ای از بهشت تبدیل شده است. اینجا همه با ذکر یا علی مانوسند و با رمز با حسین آب می‌نوشند. ولی نعمت آنها امام رئوف است و اهل بیت و عترت رسول اکرم (ص) خط قرمزشان است. اینجا ایران است. در ایران ما، مشکلات مالی و معیشتی هست، بیکاری و گرانی و تورم هم هست اما ورای همه‌ی اینها ایمانی هم هست که برای صیانت از آن جان می‌دهند.

ولی زاده در پایان بیان داشت: فرش قرمز ما، خون پاک شهدایی است که در پاسداری از اسلام جان داده‌اند و در حمایت از حرم‌های مطهر ذریه‌ی پاک رسول، در عراق و سوریه شهد شهادت نوشیدند و مدال افتخار مدافع حرمی را از دستان زینب صبور دریافت کرده‌اند. اما تفاوت فرش قرمز ما و آنها این است که فرش ما در عرش است و بر روی دیدگانمان جای دارد و فرش آنان زیر پای هر کس و ناکس نالایقی افتاده است.

انتهای پیام /