جمعه 28 اردیبهشت 1403

جلسه علنی دیوان لاهه درباره جنایات اسرائیل در فلسطین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جلسه علنی دیوان لاهه درباره جنایات اسرائیل در فلسطین

اقتصادنیوز: دیوان لاهه امروز طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در مورد عواقب قانونی اقدامات اسرائیل ر سرزمین‌های فلسطین اشغالی یک جلسه علنی برگزار می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیوان بین المللی لاهه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مورد عواقب قانونی اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی یک جلسه علنی برگزار خواهد کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، در این بیانیه آمده است: دیوان لاهه تصمیم گرفته است در مورد پیامدهای حقوقی سیاست‌ها و عملکردهای اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی نشست علنی برگزار کند.

حمله تند هاآرتص علیه نتانیاهو / تهدیدی وجودی علیه اسرائیل هستی

هلال احمر فلسطین پیشتر از جامعه جهانی خواسته بود تا برای جلوگیری از وقوع کشتار جدید در بیمارستان القدس پس از تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران آن اقدام کند.

به دنبال ادامه تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، این بخش از خاک فلسطین به طور مداوم آماج حملات و بمباران های غیر انسانی اشغالگران صهیونست قرار داشته است و این امر باعث فرسوده شدن مداوم کادر محدود پزشکی این منطقه اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای فوریت های پزشکی شده است که بی وقفه در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان از این وضعیت ناگوار هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه 15 مهرماه برابر با 7 اکتبر 2023 عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی‌وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تا کنون 4 هزار و 741 فلسطینی شهید و 14 هزار و 245 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و 873 کودک، یک هزار و 23 زن و 187 سالخورده وجود دارد.

همچنین بخوانید