دوشنبه 9 مهر 1403

جمعی از مقام‌ها درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جمعی از مقام‌ها درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفتند

تهران - ایرنا - جمعی از مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی، علمی و احزاب درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفتند.

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی درگذشت مجاهد عالیقدر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

صالحی در پیام خود تاکید کرد: با نهایت تألم و تأسف، خبر درگذشت مجاهد عالیقدر و مبارز نستوه آرمان قدس شریف، رمضان عبدالله شلح، دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین را دریافت کردم. وی تصریح کرد: آن برادر بزرگوار، یکی از چهره های شاخص جبهه مقاومت و جهادگری خستگی ناپذیر در مواجهه با استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس بود و تا آخرین دم حیات به ملت مظلوم فلسطین و آرمان رهایی قدس شریف از چنبره ستم بیدادگران صهیونیست وفادار ماند. صالحی در این پیام تصریح کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به همه دلبستگان آرمان فلسطین و سایر آزادی خواهان و مبارزان مسلمان در سرتاسر سرزمین های اسلامی به ویژه زیاد نخاله و همه وابستگان و همرزمان آن اندیشمند و مبارز خستگی ناپذیر و ابراز همدردی عمیق با خانواده معزز و مکرم ایشان، از درگاه حضرت حق مسألت می کنم تا آن مجاهد مومن و ایثارگر را همنشین ابرار و نیکان قرار داده و جوانان برومند فلسطینی را در ادامه راه جهاد و مقاومت تا تحقق کامل اهداف آرمان فلسطین موفق گرداند.

پایبندی مرحوم رمضان عبدالله به آرمان آزادی بیت‌المقدس

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت و تاکید کرد: استحکام کمربند مقاومت در منطقه، مرهون تلاش آزادمردانی است که هریک به نحوی خواب را از چشمان متجاوزین و جنگ‌افروزان صهیونیستی ربودند. جبهه پایداری در این پیام تصریح کرد: رمضان عبدالله دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی، طی سال ها مجاهدت، نام خویش را در لوح زرین مقاومت اسلامی در کنار نام بزرگانی چون شهید سلیمانی و شهید فتحی شقاقی ثبت کرد. در این پیام آمده است: پایبندی مرحوم رمضان عبدالله به آرمان آزادی بیت‌المقدس در شرایطی که برخی سران کشورهای عربی پیوسته با خوش خدمتی به شبکه‌های صهیونیستی دنیا، در حال خیانت به خون هزاران شهید مقاومت هستند، ایشان را در زمره شخصیت‌های ماندگار جهان اسلام قرار داده است. جبهه پایداری در این پیام افزود: لذا بدینوسیله جبهه پایداری انقلاب اسلامی درگذشت رمضان عبدالله شلح را به همه آزادگانی که دل در گرو آزادی فلسطین دارند، تسلیت عرض می‌کند.

رمضان عبدالله از چهره های درخشان و فداکار مقاومت اسلامی بود

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگذشت رمضان عبدالله دبیرکل سابق این جنبش را تسلیت گفت.

شمخانی در این پیام تاکید کرد: رحلت غمبار دوست قدیمی و برادر مجاهدم رمضان عبدالله شلح که از چهره های درخشان و فداکار مقاومت اسلامی بود، موجب تاثر و تاسف فراوان شد. وی در این پیام تصریح کرد: رمضان عبدالله به عنوان شخصیتی ارزشمند و مبارزی خستگی‌ناپذیری زندگی با برکت خود را خالصانه وقت آرمان مقدس مقاومت فلسطین کرد و در مبارزه بی امان با اشغالگران صهیونیستی، شجاعت، تدبیر و اراده خلل ناپذیر فرزندان مردم مظلوم فلسطین را در مسیر احقاق حقوق به یغما رفته شان قهرمانانه به نمایش گذارد و راه شهید فتحی شقاقی را با افتخار ادامه داد.

در پیام شمخانی آمده است: بی تردید مبارزات و خدمات این فرزند برومند مقاومت فلسطین و اسطوره پایداری و نماد ایستادگی جهان اسلام، سرمایه گرانبهایی است که همرزمان و شاگردانش با اتکا به آن گام‌های خود را تا آزادی کامل قدس شریف و محو کامل رژیم صهیونیستی مستحکم تر از همیشه بر خواهند داشت.

شمخانی افزود: اینجانب این ضایعه مولمه را به ملت بزرگ فلسطین، فرماندهان و رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی و مقاومت فلسطین به ویژه جنابعالی و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات آن عزیز سفر کرده و پیروزی نهایی برای ملت مقاوم فلسطین را از خداوند قادر متعال مصلحت مسئلت می کنم.

رمضان عبدالله الگوی صبر و مقاومت و اسطوره جهاد و کوشش برای اسلام و قضیه فلسطین بود

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در پیامی درگذشت رمضان عبدالله دبیر کل سابق جنیش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت عاملی آمده است: درگذشت جهادگر مخلص راه مقدس مبارزه با رژیم اشغالگر قدس دکتر رمضان عبدالله دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، موجب تاسف و تالم همه آزادیخواهان جهان شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رمضان عبدالله استاد اقتصاد دانشگاه غزه و از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که نقش بسیار موثری در دعوت به بیداری اسلامی در سرزمین‌های اشغالی داشت و پس از شهادت شهید فتحی شقاقی جانشینی شایسته برای وی، در رهبری جنبش جهاد اسلامی بود.

عاملی گفت: او الگوی صبر و مقاومت و اسطوره جهاد و کوشش برای اسلام و قضیه فلسطین بود و عمر گرانمایه خویش را در مسیر مجاهدت و مقاومت برای رهایی فلسطین عزیز از چنگال اشغالگران صهیونیست مصروف داشت و به دلیل نقش موثری که در حمایت از فلسطین و مبارزات مختلفی که علیه رژیم صهیونیستی داشت سال‌ها تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت تاسف بار رمضان عبدالله را به گروه‌های مقاومت اسلامی و ملت فلسطین به ویژه زیاد النخاله دبیرکل جدید جنبش جهاد اسلامی تسلیت گفت و با خانواده رمضان عبدالله، شاگردان داغدار آن مرحوم فقید و تمام آزادیخواهان جهان ابراز همدردی کرد.

دکتر رمضان عبدالله شلح امروز یکشنبه در پی درگیری طولانی با بیماری درگذشت.

رمضان عبدالله استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال 1995 میلادی (1374) بر عهده داشت.

وی، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت. وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت.

شلح همچنین در سال های 1993 تا 1995 (72-74) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

*س_برچسب‌ها_س*