شنبه 14 مهر 1403

جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا ندای عدالت‌خواهی اسلام ناب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا ندای عدالت‌خواهی اسلام ناب است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: جنبش ضدنژادپرستی در آمریکا ندای عدالت‌خواهی اسلام ناب محمدی (ع) است که امام خمینی (ره) در طول سال‌های مجاهدت خود، پرچم آن را برافراشته بود.

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایشان را شخصیتی بی‌نظیر در قرن و احیاگر اسلام ناب محمدی در سطح جهان برشمرد و اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در وصف شخصیت امام خمینی (ره) فرمودند که باید یک قرن بگذرد تا ما بتوانیم شخصیت امام (ره) را بشناسیم؛ امام خمینی (ره) در طول حیات خود همواره سد محکمی مقابل زورگویان بود و با مجاهدتهای خود پایه‌های استکبار را به لرزه در می‌آورد.

وی افزود: دنیای استکبار بیش از چهار قرن برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های سنگین به دنبال آن بود تا جهان را به سمت و سوی بی‌دینی کشانده و دین را عامل عقب ماندگی و در مقابل بی دینی را عامل پیشرفت غرب معرفی کند و بگوید که دین ضد پیشرفت و ترقی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: امام خمینی (ره) با انقلاب خود این اتهام را از دین برداشته و دین را به عنوان برترین راه پیشرفت و ترقی معرفی کرد؛ یعنی همان کاری که انبیا (ع) در طول تاریخ انجام می دادند.

وی تصریح کرد: امام (ره) همواره با رفتار و سخنان کوبنده خود هیمنه شرق و غرب را فرو ریخته و پایه‌های استکبار را متزلزل و خواب را بر دشمنان حرام کرده بود و اکنون نیز آرمان‌های امام همچنان لرزه بر پیکر دشمن انداخته است.

حجت الاسلام رستگار بیان کرد: امروز نیز جنبش عدالت خواهی و ضدنژاد پرستی درآمریکا راه افتاده و می بینیم که تصاویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان الگوی ضد استکباری در دستان سیاهان مظلوم بالا رفته و این ندای عدالت‌خواهی اسلام ناب محمدی (ع) است که دنیا را به سوی عدالت موعود فرا می‌خواند.

وی گفت: متاسفانه برخی تلاش می‌کنند شخصیت امام خمینی (ره) را تحریف کنند اما این‌ها ریشه در تاریخ دنیای استکبار دارد که همواره به دنبال تحریف اسلام ناب بودند؛ اسلام خواب آنها را آشفته کرده و چهره منحوس دشمنان را به جهانیان معرفی کرده است یعنی همان کاری که امام (ره) در طول حیات خود انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: امروز دیگر هیچ کشوری برای آمریکایی ها تره هم خورد نمی کند؛ آمریکایی ها به سخره گرفته شده اند و همین امر باعث سردرگمی و آشفتگی آن ها شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان هرگز موفق به تحریف شخصیت امام (ره) نخواهند شد، همانطور که نتوانستند تاریخ عاشورا و تاریخ اسلام ناب را تحریف کنند.

حجت الاسلام رستگار گفت: معرفی ویژگیهای شخصیت امام خمینی (ره) یکی از رسالت های اصلی ما به شمار می رود؛ امام خمینی (ره) تمامی رفتار و تصمیماتش بر اساس آموزه های الهی بود و به همین خاطر چه در دوران حیاتشان و چه پس از رحلتش تمامی قلب ها را به تصرف خود درآورده است.

وی دین باوری را یکی دیگر از شاخص های امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: ایشان همواره با مجاهدت‌های خود در دل دشمنان دین، اسلام، آزادی وعدالت لرزه انداخته بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: مقابله با دنیای استکبار، حمایت از مستضعفین جهان، ترویج روحیه شهادت طلبی و روحیه جهادی، مردم داری و خدمتگذاری به مردم، ساده زیستی و ترجیح دادن کوخ نشینان برکاخ نشینان از دیگر شاخص های امان خمینی (ره) بود که ایشان را نسبت به تمامی رهبران جهان متمایز کرده بود.

امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بودند که در 14 خرداد سال 1368 رحلت نمودند و هرساله در این روز مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگمرد تاریخ ایران در سراسر کشور برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*