جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

وقتی که به همدیگر رسیدید همراه سلام، مصافحه کنید، و در این روز به یکدیگر هدیه بدهید، این سخنان را هر که بود و شنید، به آن که نبود برساند، توانگر به سراغ مستمند برود.

وب‌گاه مشرق نیوز

آسایش و راحتی، کامیابی و رستگاری و پیروزی، برکت و گذشت و تندرستی و عافیت، بشارت و خرمی و رضایتمندی از سوی خدای متعال، بر کسی باد که علی را دوست بدراد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هرکس به روزی حلال اندک خشنود باشد، هزینه زندگی‌اش سبک می شود و خانواده اش در نعمت خواهند بود. و خداوند، او را از بیماری و درمان دنیا آگاه می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ای که پادشاهان در برابرش طوق خواری به گردن گذارند و آنها از سطوتش ترسانند. ای که می‌داند حرکت چشمها را و آنچه را که دلها پنهان کنند و حوادثی که در کمون زمانها و روزگارهاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جواد علیه السلام در کلامی گران بها سه راه و خصلتی که میتوان با آنها محبت و دوستی به دست آورد را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام باقر علیه السلام در کلامی گران بها فرموده‌اند: شیعیان ما را به زیارت قبر حسین بن علی علیه السلام فرمان دهید.

وب‌گاه مشرق نیوز

لقمان حکیم در یکی از نصایح خود به فرزندش نشانه‌های افراد صالح، ریاکار، تنبل، حسود، متظاهر، گناهکار، منافق، اسرافکار، ستمگر و غافل را بیان فرموده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام در سخنی ارزشمند شش چیزی که نشانه مروت و جوانمردی در سفر و در حضر است را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرگ گذشتگان برای عبرت شما کافی است، آنها را به گورشان حمل کردند، بی آن که بر مرکبی سوار باشند، آنان را در قبر فرود آوردند بی آن که خود فرود آیند، چنان از یاد رفتند گویا از آبادکنندگان دنیا نبودند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام در کلامی اررشمند سه کاری که مرد باید برای خانوده خود انجام بدهد هرچند بر خلاف میل او باشد، را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بار خدایا، دوستانت را بر دشمنان ستمگرت پیروز گردان، همانان که جهان سرزمین تو را، در کری و کوری و تاریکی شدید رها کردند، چشمانشان باز است و دلهایشان کور.

وب‌گاه مشرق نیوز

یکی از آیات قرآن کریم که با موضوعات اقتصادی مرتبط است، آیه 25 سوره مبارکه فرقان است: والذین اذا أنفقوا لم یسرفوا و لم یقتروا و کان بین ذلک قواما.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام در کلامی گهربار پنج نشانه و علامت حتمی ظهور حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام علی علیه السلام در کلامی گران بها دلیل اینکه خدای متعال برای اطاعت خود پاداش و برای نافرمانی‌اش کیفر در نظر گرفته است را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام رضا علیه السلام در کلامی گران بها دو توصیه مهم درباره میانه‌روی در کارها و نیکی کردن همیشگی را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسول گرامی خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله در سخنی جامع و کوتاه فایده کم خوری و مضرات پرخوری را بیان فرموده‌اند.