شنبه 1 اردیبهشت 1403

حزب الله: آیت الله یزدی همواره در کنار مقاومت و مدافع آن بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حزب الله: آیت الله یزدی همواره در کنار مقاومت و مدافع آن بود

تهران - ایرنا - حزب الله لبنان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای درگذشت آیت الله «محمد یزدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت و اعلام کرد که او همواره حامی مقاومت بود.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان، در بیانیه حزب الله آمده است: خبر درگذشت عالم جلیل‌القدر و مجاهد بزرگ، آیت الله محمد یزدی، جهان اسلام و حوزه‌های دینی را سوگوار کرد.

حزب الله از آیت الله به عنوان نخستین علمایی یاد کرده است که در راه حق و مبارزه با باطل و استبداد و برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی فداکاری‌های زیادی از خود نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ایشان در مناصب مهم و کلیدی مسؤولیت‌های زیادی داشتند و در طول زندگی وتا پایان عمر شریفشان، رویکرد صداقت و ولایت مداری را حفظ کرد.

حزب الله درگذشت آیت الله یزدی را زیانی بزرگ برای مقاومت اسلامی در لبنان دانست وافزود: ایشان همواره حامی و مدافع مقاومت لبنان و مجاهدان آن بودند.

در پایان این بیانیه حزب الله اعلام کرد: این مصیبت بزرگ و رحلت این عالم بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، امام خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه، به ویژه علما و فضلای جامعه مدرسین قم و تمامی اهل علم و جهاد تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار را خواستاریم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه 19 آذرماه جاری در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری ازجمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*