پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

حزب الله: هرگز از حمایت از غزه دست نخواهیم کشید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
حزب الله: هرگز از حمایت از غزه دست نخواهیم کشید

اقتصادنیوز: نماینده حزب الله در پارلمان لبنان گفت: مقاومت لبنان هرگز از حمایت از غزه دست نخواهد کشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «علی عمار» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان که فرزند او روز سه‌شنبه در جریان حمله تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اعلام کرد: ماهیت تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی برای همه آشکار شده و حزب الله هرگز از موضع خود در حمایت از غزه عقب نشینی نخواهد کرد و هر اندازه که فداکاری نیاز باشد، در این مسیر انجام می‌دهد.

این نماینده حزب الله در یک گفتگوی رادیویی اظهار داشت: اینکه اسرائیلی‌ها دست به چنین جنایت کثیفی بزنند تعجبی ندارد؛ زیرا تاریخ جعلی این رژیم اشغالگر مملو از جنایت‌های ضد بشری است که در جهان سابقه ندارد.

وی تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست در جنگ کنونی از همه خطوط قرمز عبور کرده‌اند و خون این شهدا، راهی به سمت آزادی است.

بعد از انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) در لبنان در روز سه‌شنبه طی حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر، عصر دیروز چهارشنبه هم، مناطق مختلف لبنان شاهد انفجارهای مشابه در بی‌سیم‌ها و لپتاپ‌ها و... بود.

در این میان وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) در تازه‌ترین بیانیه خود از افزایش شهدای انفجارهای عصر چهارشنبه به 20 تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان همچنین تعداد زخمی‌ها را در انفجار دیروز 450 نفر اعلام کرد. حزب‌الله لبنان نیز تاکنون از شهادت 14 نفر از رزمندگان خود در انفجارهای عصر چهارشنبه خبر داده است.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان شب گذشته گفته بود که اکثر جراحت‌های انفجارهای روز چهارشنبه سطحی است، در حالی که اکثر مجروحان انفجارهای روز سه‌شنبه وضعیت متوسط و خطرناکی داشتند. انفجارهای دستگاههای پیجر در روز سه‌شنبه 13 شهید و 2800 مجروح در پی داشته است.

در این راستا یک کارشناس سایبری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بررسی‌های انجام شده از وقایع دیروز و امروز لبنان، نشان می دهد که وجه اشتراک همه انفجارها، داغ شدن و منفجر شدن باتری‌های لیتیومی آنهاست و رژیم صهیونیستی، با نوعی از عملیات سایبری، داغ شدن باتری ها و انفجار آنها را سبب شده است. البته اظهار نظر نهایی منوط به گزارش نهادهای امنیتی است.

سی ان ان در گزارشی مدعی است گوشی های آیفون، دستگاه‌های ورود و خروج، بی سیم های واکی تاکی و تجهیزات رادیویی خودرو، از موارد منفجر شده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بوده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید