یک‌شنبه 8 مهر 1403

حماس خواستار اقدامات عملی جهت پیشگیری از طرح‌های رژیم صهیونیستی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حماس خواستار اقدامات عملی جهت پیشگیری از طرح‌های رژیم صهیونیستی شد

تهران - ایرنا «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) از کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل خواست تا به منظور بازداشتن رژیم صهیونیستی از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی «اقدامات جدی و عملی» اتخاذ کنند.

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «آناتولی»، «حازم قاسم» سخنگوی «حماس» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مواضع عربی و بین‌المللی اعلام شده در مخالفت با تلاش رژیم صهیونیستی جهت اجرای فرآیند الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری اشغال شده را قابل ستایش می‌دانیم.

حازم افزود: البته ما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم. ما خواستار گام‌های جدی و عملی به منظور تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا جهت پیشگیری از اجرای این سیاست هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به مواضع رسانه‌ای و سیاسی اکتفا کرد، زیرا رژیم صهیونیستی به سرکشی در مقابل اجماع بین‌الملل عادت کرده و همواره همچون «اراذل و اوباش» خارج از قلمرو قانون عمل می‌کند.

رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا در اول ژوئیه آینده اقدامات مربوط به الحاق دشت اردن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی فلسطین آغاز کند.

ارزیابی کارشناسان فلسطینی حکایت از آن دارد که رژیم اسراییل بیش از 30 درصد مساحت کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی ملحق خواهد کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه گذشته میلادی در واکنش به این اقدام اسراییل اعلام کرد که این تشکیلات از این پس نسبت به توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با آمریکا و اسراییل از جمله موافقتنامه امنیتی، خود را متعهد نمی‌بیند.

1487

*س_برچسب‌ها_س*