پنج‌شنبه 12 مهر 1403

حمایت بورل از دبیرکل سازمان ملل / ابزار تاسف از اتهامات اسرائیل علیه گوترش

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حمایت بورل از دبیرکل سازمان ملل / ابزار تاسف از اتهامات اسرائیل علیه گوترش

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اتهامات اسرائیل علیه دبیرکل سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در تلاش‌های خستگی ناپذیرش برای دستیابی به صلح در همه درگیری‌ها و به ویژه در خاورمیانه حمایت می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد: ما از حملات غیرقابل توجیه علیه او و همچنین تعداد غیرقابل قبول تلفات در میان کارکنان بشردوستانه سازمان ملل ابراز تاسف می‌کنیم.

پیش از این یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ورود دبیرکل سازمان ملل متحد به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرد و او را عنصر نامطلوب خواند. این تصمیم با واکنش شماری از کشورهای جهان مواجه شده و آن را مغایر تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در منطقه توصیف کرده‌اند.

البته این برای نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی دبیرکل سازمان ملل متحد را مورد حملات لفظی قرار می‌دهد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش تر در واکنش به اظهارات گوترش درباره ریشه عملیات طوفان الاقصی و سابقه جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، خواستار استعفای وی از جایگاه دبیرکل سازمان ملل متحد شده بود.

کاتس هم اینک ادعا کرده است: هر کس نتواند به صراحت عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل را محکوم کند، شایسته پا گذاشتن در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) نیست.

به گزارش ایرنا، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر 1403 در عملیات وعده صادق 2 با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که 90 درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.