دوشنبه 9 مهر 1403

حنجره مردم فلسطین مانند جرج فلوید زیر چکمه زر و زور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حنجره مردم فلسطین مانند جرج فلوید زیر چکمه زر و زور است

تهران - ایرنا - جمعی از استادان دانشگاه‌ها و اعضای سازمان بسیج اساتید کشور در نامه‌ای ضمن همدردی با جنبش ضدنژادپرستی آمریکا اعلام کردند: اگر گلوی جرج فلوید هفت دقیقه زیر زانوی پلیس آمریکا تحت فشار قرار گرفت، بیش از هفتاد سال است که حنجره میلیون‌ها زن و مرد فلسطینی زیر چکمه‌های صهیونیست‌ها خورد می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کشور، جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و فرهنگیان عضو این سازمان و جنبش استادی در نامه‌ای که روز یکشنبه خطاب به جمعی از مردم آسیب دیده از نژادپرستی در آمریکا منتشر کردند، آورده اند: با دلی دردمند و رنجور صدای دادخواهی شما مردمان ستم کشیده ایالات متحده مقابل نظام استبدادی سرمایه داری آمریکا را شنیدیم. ایرانیان شنیدند که دیکتاتور به فرمانداران ایالت‌ها فرمان داد تا گارد سرکوب ملی به مردم جویای کرامت و عدالت شلیک کنند. با حنجره‌ای بغض آلود و چشمانی اشکبار دیدیم که چگونه ماشین سرکوبگر سرمایه داری نقاب دموکراسی را کنار نهاد و جرج فلوید ثانیه به ثانیه حق نفس را مطالبه می‌کرد.

جنبش بزرگ اجتماعی نفس ابتدایی ترین نیاز هر موجود زنده برای ادامه حیاتش را دنبال می‌کند و آن «حق نفس کشیدن»، «حق حیات» و «حق زنده ماندن» است. چیزی که پلیس آمریکا از جورج فلویدها و همان جنبش نود و نه درصدی دریغ می‌کند.

اگر این مرزهای مصنوعی نبود با توصیه قرآن کریم، در کنار شما مردم ستمدیده آمریکا برای مهار کردن زرسالاران، مبارزه‌ای طولانی را برای نجات بشریت گرفتار آمده در چنگال اهریمنان آغاز می‌کردیم.

ملت مظلوم آمریکا، هرچند که به شما سخت می‌گذرد اما بدانید که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان برای نفس کشیدن و رها کردن گردن خویش از زیر پای نظامیان آمریکایی سال ها است که تلاش می‌کنند و در این راه سرو جان باختند.

کانون‌های جنبش استادی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اگر گلوی «جرج فلوید» هفت دقیقه زیر زانوی پلیس آمریکا تحت فشار قرار گرفت و نفسش ایستاد، بیش از هفتاد سال است که حنجره میلیون ها مرد و زن فلسطینی زیر چکمه‌های صهیونیست های مورد حمایت دولت آمریکا قرار گرفته و همه روزه تعدادی از آنها از ادامه حیات مادی خود محروم می شوند.

امروز هیچ نقطه‌ای در جهان نیست که انسانی زیر زانوی فشار دولت آمریکا از حق حیات محروم نشده باشد. آنچه امروز ترامپ در خیابان های آمریکا با شهروندانش می‌کند، گوشه ای ناچیز از رفتار دولتمردان این کشور است که طی سال های متمادی به اسم دولت آمریکا بر مردم جهان روا داشته است. بیش از 17 سال است که مردم مظلوم عراق و افغانستان در سایه چکمه های ارتش و تروریست های پرورش یافته دولت آمریکا شاهد خرد شدن استخوان‌های خود هستند و از حق طبیعی حیات محروم هستند. امروز بیش از هفت سال است که صدای شکسته شدن استخوان‌های میلیون‌ها زن و مرد، پیر و جوان سوری زیر پای داعشیان ساخت دولت آمریکا به گوش می‌رسد.

جنبش استادی ایران به نیابت از ملت شریف ایران که از بزرگترین قربانیان زانوی خشن دولت آمریکا بوده و بخش زیادی از آنها به دلیل تحریم‌های ظالمانه از حق حیات و دریافت دارو محروم هستند، از «جنبش اجتماعی نفس» در آمریکا حمایت می کند. همچنین توصیه می کند که جنبش نفس را وسیله‌ای برای تغییر حاکمان زرسالار و سرشت پلید سیاست و دولت آمریکا قرار داده و بیش از این اجازه ندهید دولتمردانی به نام ملت این سرزمین بزرگ موجب بی‌آبرویی جهانی شوند. مهمتر از همه، تحولات کرونایی نیز در سرزمین آمریکا نشان داد که جان‌های ملت شما اعتبار بالایی در محاسبات سیاستمداران جنگ طلب و زرسالار این کشور ندارد.

*س_برچسب‌ها_س*