دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

موضع‌گیری مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره حملات اسرائیل به غزه / مقام مسئول در ارتش: امت اسلامی باید به میدان بیاید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
موضع‌گیری مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره حملات اسرائیل به غزه / مقام مسئول در ارتش: امت اسلامی باید به میدان بیاید

جماران نوشت: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه اسرائیل نمی‌تواند با جنگ، فلسطینیان را مطیع خود کند؛ از سازمان ملل، جامعه جهانی، رهبران ادیان بزرگ به‌ویژه ادیان ابراهیمی و دولت‌های مسلمان می‌خواهد تا دولت اسرائیل را وادار به پذیرش معاهدات و قطعنامه‌های جهانی مبنی بر بازگشت به دوران پیش از جنگ 1967م و حقوق برابر شهروندان نمایند.

بیانیه "مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم"در پی حملات بی‌رحمانه اسرائیل به نوار غزه در پی می آید:

بسمه تعالی

ده‌ها سال است جمعی از یهودیان با فریب و زور و با یاری قدرت‌های استعماری بر مردم بومی فلسطین مسلط شده‌اند. اینان با پشتیبانی قدرت‌های جهانی و با تکیه سلاح‌های پیشرفته، بیش از هفت دهه است که علیه مسلمانان زیر سلطه خود به جنایات سازمان یافته اقدام می‌کنند. اینان خود را قوم برگزیده دانسته و با همان خوی فرعونی، به دیده تحقیر به مردم ساکن فلسطین نگاه کرده و آنان را فاقد ابتدایی‌ترین حقوق انسانی می‌دانند. با این تفکر و با تکیه بر حامیان قدرتمند خویش، تمامی قوانین بین‌المللی را نقض کرده و اقدام به نسل‌کشی تدریجی کرده‌اند. قطعا حضرت موسی (ع) پیامبر بزرگ خدا از این متکبران به خدا پناه می‌برد چنانچه خداوند از قول ایشان فرمود «موسی گفت: من به پروردگار عالم از شر هر متکبری که به روز حساب ایمان ندارد، پناه می‌برم».(سوره غافر، آیه 27) ردپای نسل zed فلسطینی ها در عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل هشدار نوبخت به مسئولان: از اظهارنظرهای هیجانی که القای نقش مستقیم ایرن در حمله حماس به اسرائیل باشد، اجتناب کنید

فوران خشم فلسطینیان برای اولین بار آنان را به حمله‌ای واداشت که نتیجه بیش از هفتاد سال تحقیر، محاصره، تخریب منازل، زندانی کردن و کشتن آنان است. اکنون این مستکبران و حامیانشان، بدون توجه به عوامل هفتاد ساله این حمله، خود را مظلوم و مدافع معرفی کرده، به نمایش دروغین و یا بزرگ‌نمایی اتفاقات سعی در موجه نشان دادن رفتارهای غیرانسانی خود کرده، بدترین جنایت، ویرانگری و نسل‌کشی را مرتکب می‌شوند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه اسرائیل نمی‌تواند با جنگ، فلسطینیان را مطیع خود کند؛ از سازمان ملل، جامعه جهانی، رهبران ادیان بزرگ به‌ویژه ادیان ابراهیمی و دولت‌های مسلمان می‌خواهد تا دولت اسرائیل را وادار به پذیرش معاهدات و قطعنامه‌های جهانی مبنی بر بازگشت به دوران پیش از جنگ 1967م و حقوق برابر شهروندان نمایند. همچنین از سیاستمداران منطقه می‌خواهد ضمن تلاش برای آتش‌بس و کنترل جنگ‌طلبان، هوشمندانه از سرایت آتش این جنگ نابرابر به کشورهای خاورمیانه جلوگیری نمایند و در این برهه حساس بر اساس مصلحت‌سنجی و منافع ملی سیاست‌ورزی کنند.

مجمع مدرسین، اتفاق اخیر را فرصتی می‌داند تا در چارچوب قوانین بین‌المللی، کشورهای مسلمان منطقه با یکدیگر به تعامل مثبت پرداخته و موضع واحدی در برابر اسرائیل اتخاذ کنند و معتقد است که جنگ اخیر، معلول دهه‌ها نادیده گرفتن حقوق یک ملت و خشم فروخته ساکنان مظلوم فلسطین است و آن را درسی می‌داند برای تمامی دولت‌ها که به حقوق ملت خویش احترام گذارند تا مانع از آسیب‌های احتمالی شوند.

"مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم"

1402/7/20

هشدار محسن رضایی در واکنش به ادامه جنایت در غزه

همچمیم به نقل از فارس آمده عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه تاکید کرد: ادامه جنایت در غزه تاوان سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت و امنیت سراسر منطقه را تهدید می‌کند.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه تاکید کرد: ادامه جنایت در غزه تاوان سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت و امنیت سراسر منطقه را تهدید می‌کند.

محسن رضایی در این پیام تاکید کرد: جلاد غزه (نتانیاهو) با ادامه جنگ قصد پایان دادن به بحران چند ماهه داخلی اسراییل را دارد. اما ادامه جنایت در غزه تاوان سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت و امنیت سراسر منطقه را تهدید می‌کند.

رضایی در ادامه تاکید کرده است: رهبران آمریکا و اروپا منافع ملت‌های خود و امنیت منطقه را فدای منافع شخصی جلاد کرده اند.

هم اکنون بیش از یک هفته حملات هوایی رژیم صهیونسیتی به غزه می‌گذرد و در این مدت بسیاری از مردم به ویژه زنان و کودکان به شهادت رسیده آمد.

محمد حسنی: نتانیاهو دقیقاً نماد یزید و یزیدیان است / امت اسلامی باید به میدان بیاید

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نتانیاهو یزید زمان است، عنوان کرد: به لطف الهی دیر یا زود تکانه‌های «طوفان الاقصی» صهیونیست‌ها را نابود خواهد کرد. به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در این سازمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین خاطرنشان کرد: تحولات فلسطین یک امتحان برای راستی‌آزمایی مدعیان حقوق بشر است که آیا ملت بی‌دفاع فلسطین را به راستی جزو بشر به حساب می‌آورند؟

وی با بیان اینکه نتانیاهو یزید زمان است، افزود: امروز از نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس جز اعمالی که از یزید شنیده‌ایم، نمی‌بینیم. نتانیاهو دقیقاً نماد یزید و یزیدیان است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه امت اسلامی باید به میدان بیاید، گفت: تاریخ ثابت کرده که یزید و یزیدیان زمان قطعاً طعم تلخ شکست غیرقابل ترمیم را احساس کرده و به‌طور کامل شکست خواهند خورد و این وعده الهی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: به لطف الهی دیر یا زود تکانه‌های «طوفان الاقصی» صهیونیست‌ها را نابود خواهد کرد و آزادگان جهان، منطقه‌ی بدون این رژیم اشغالگر را جشن خواهند گرفت؛ ان شاءالله.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: شعله‌ور کردن جنگ به نفع برخی‌هاست / طوفان الاقصی «دفاع مشروع» است

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین به جماران گفت: در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو باید نقشه درونی خود را درست کند، در حال حاضر نتانیاهو با آن سیاست احمقانه‌ای که دارد از درون اسرائیل را به هم ریخته است و هیچ دولت پایداری وجود ندارد، دولت‌های ائتلافی شکننده هستند و امروز تندروهای راست مذهبی افراطی بر نتانیاهو سیطره پیدا کرده‌اند و او را راهبری می‌کنند و از طرفی دیگر اسرائیل با حماس و گروه مقاومت در نقطه باریک مانده است که چگونه نقشه خاورمیانه را تغییر دهد؟ این همان لاف خانم رایس بود.

بخش های مهم گفت وگو او را در ادامه بخوانید:

*در رابطه با بحث فلسطین و موضع جمهوری اسلامی ایران ما همیشه اعلام کردیم کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم، ملتی هستند که از سرزمین خود رانده شده و سرزمینی غصب شده دارند و موضع اعلامی و رسمی جمهوری اسلامی ایران همیشه دفاع از مردم فلسطین بوده است، در سازمان ملل نیز همیشه نشست‌هایی که تحت عنوان خاورمیانه و مساله فلسطین هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود، آن‌جا موضع خود را اعلام کرده و در حمایت از فلسطین شرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه مقاومت و هم در بعد سیاسی مواضع روشنی دارد؛ در بعد سیاسی ما اعلام حمایت کرده و در بعد مقاومتی پشتیبانی می‌کنیم و در بعد طرح سیاسی هم ما طرح خود را تحت عنوان رفراندوم در سرزمین اشغالی داده‌ایم که یک طرح بسیار مترقی است، اگر اروپایی‌ها نسبت به حل دموکراتیک فلسطین اهتمام داشته باشند و راست بگویند باید به این طرح اعتنا کنند.

*عناصر فلسطینی با توانمندی‌هایی که در اختیار دارند این عملیات را انجام شده است و اینکه مواضع آمریکایی‌ها در مورد با ایران چه است، چند روز قبل مقام معظم رهبری گفتند، ما از این طرح حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، این عملیاتی را فلسطینی‌ها طراحی کردند بسیار پیچیده که هم سایبری، پهپادی، هوایی، پیشروی زمینی و میدانی بوده و از اصل غافلگیری استفاده شده است و تعداد تلفات و خسارت سنگینی که روی دست اسرائیل گذاشت در طول تاریخ 70 یا 80 سال پیدایش اسرائیل بی‌سابقه بوده است و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران از موضع به حق مردم فلسطین دفاع کند. این عملیات نیز کاملا تدافعی و بر اساس منشور ملل متحد، «دفاع مشروع» است. ملتی که سرزمینش غصب شده و تحرکات هتاکانه اسرائیل در مسجد الاقصی آن را تشدید کرد که به این سمت روی بیاورند و اینکه اسرائیل و آمریکایی چه چیزی در رابطه با ما فکر می‌کنند و می‌گویند مهم نیست، بلکه مهم این است آن چه که در حال حاضر آنچه در زمین اتفاق افتاده است پیروزی بسیار بزرگی برای مردم مقاومت فلسطین است.

219220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1824711