شنبه 14 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله اراکی گفت: به جزائری که هزاران سال ایرانی بوده‌اند چسبیدید؟ تمام سواحل خلیج فارس ایرانی بوده و اصلا اینجا حکومتی نبوده است. اگر ایران برای ثبات در منطقه ادعایی را نسبت به این سواحل مطرح نمی‌کند، دلیل بر این نیست که دیگران ادعا کنند.

وب‌گاه عصر ایران

عضو شواری عالی حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری: چین گفت ما به خاطر امنیت منطقه و ایجاد صلح و آرامش چنین موضع گرفته‌ایم. اما هیچکسی به رئیس جمهور چین اشکال نکرد که چرا به سعودیها به خاطر جنایت در یمن اعتراض نکردی و چرا دروغ می گویی؟ انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله اراکی در واکنش به سفر رئیس جمهور چین از عربستان و صدور بیانیه مشترک گفت: چین گفت ما به خاطر امنیت منطقه و ایجاد صلح و آرامش چنین موضع گرفته‌ایم.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد انصاریان با بیان اینکه شعار اغتشاشگران که عالم را بزنید و کفن کنید، شعار جدیدی نیست و در طول تاریخ بوده است، گفت: شهوت رانان و هواپرستان همیشه برای رسیدن به امیال شیطانی خود، این شعار را می‌دادند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شفقنا نوشت: آیت الله اراکی رئیس جمهور چین را دروغگو نامید و گفت: اگر آنها به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند چرا از عربستان نخواستند نیروهای خود را از یمن بیرون بکشند.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از فقهای برجسته حوزه علمیه قم: مراجع باید طرف حقیقت و عدالت باشند؛ اگر حس کردند حقوق مردم تضییع می‌شود باید به نفع مردم و در انتقاد از دولت‌ها سخن بگویند.

خبرگزاری مهر

مشهد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اصل حرکت انقلابی مبتنی بر اسلامیت و حاکمیت دین و همچنین در راستای استقلال و آزادی کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله گرامی گفت: برای فرد محارب در قرآن سه حکم آمده است: اعدام، قطع دست‌وپا و تبعید. این سه مورد در اختیار حاکم قرار داده می‌شود. مرحوم امام می‌فرمایند: «حاکم بین سه مورد مخیر است». اما ایشان از این نظر عدول کردند و فرموده اند بهتر آن است که متناسب با جرم، فرد را مجازات کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فاضل میبدی به خبرآنلاین گفت: در بدنه اجرایی دولت شاهد حضور افرادی هستیم که کاردان و خُبره نیستند. وقتی در بدنه اجرایی دولت ضعف مدیریتی باشد انسان هایی هم هستند که از این ضعف سواستفاده می کنند. به نظر من صرفا شفاف سازی منجر به مبارزه با فساد نخواهد شد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، به مناسبت هفته پژوهش، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفتگو کرد. رئیس جامعه مدرسین خواستار ارتباط سیستمی حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور شد و خاطر نشان ساخت: نظام اسلامی نیازمند یک عقبه فکری است و اگر بین حوزه و بدنه اجرایی کشور ارتباط سیستمی وجود می‌داشت، وضعیت امروز جامعه اینگونه نبود. امام جمعه قم ادامه...

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: سبک کار را باید تغییر دهیم، تمام سختگیری‌ها در آموزش و پرورش نباید فقط متوجه طلبه‌ها باشد، آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه تربیتی کشور بوده و بهترین دوره برای کار تربیتی دوره ابتدایی است.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام فتاحی گفت: اگر خواهان جامعه‌ای ایده‌ال از حیث عدالت و امنیت هستیم لازمه‌اش این است که با اغتشاش‌گران و اشرار برخورد قاطع شود؛ چنانچه با این افراد برخورد نشود، ارازل و اوباش زین پس احساس مصونیت کرده و دست به هر قتل و غارتی خواهند زد.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی گفت: در تحقق عنوان "محاربه" قتل افراد شرط نیست، جای این گونه مباحث علمی صرفا در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است و نباید با اغراض سیاسی به نقل اقوال مختلف فقهی در رسانه‌ها پرداخت.

خبرگزاری مهر

قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار گسترش ارتباط حوزه علمیه با بدنه اجرایی کشور به صورت ساختارمند شد.