دوشنبه 7 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران جوان

موزه‌ها امروزه دیگر یک مکان نیستند بلکه یک نهاد و یک نگرش هستند که در هر دو ساحت می‌توانند تأثیرات اجتماعی متعدد داشته باشند.

در این گزارش به مجموعه‌ای از رویداد‌های فرهنگی و ادبی برگزار شده در روز هشتم سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره شده است.

تلویزیون امروز فیلم‌هایی مانند «نقاب زورو»، «بانوی نقاش»، «لامبورگینی» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند: هر کس یک شبانه روز بیماری را پرستاری کند، خداوند، او را همراه با ابراهیم خلیل، برمی انگیزد.

سفیر ژاپن در ایران با حضور در نمایشگاه کتاب تهران از علاقه کشورش به گسترش روابط فرهنگی و ادبی با ایران به واسطه یک رابطه مثبت تاریخی سخن گفت.

اسماعیلی گفت: مساجد مهمترین سرمایه نهضت اسلامی به شمار می‌روند و بر همین اساس شعار بازگشت به مساجد از شعار‌های محوری دولت است.

مستند «نامیرا» با روایت کامران تفتی به مناسبت نزدیک شدن به روز ملی اهدای عضو (جشن نفس) روانه آنتن شبکه دو شده است.

وزیر فرهنگ گفت: دهه کرامت از ابتکارات انقلاب اسلامی است که این مناسبت با تکیه بر اندیشه راهبردی رهبری به فعالیت‌های گسترده‌ای تبدیل شده‌اند.

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری گفت: در رویداد «میدان موزه‌ها»، حدود 30 موزه شهر تهران به معرفی خود می‌پردازند.

بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و ابنیه تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی در «روز جهانی موزه» رایگان است.

مدیرکل پایش فضای مجازی ساترا گفت: کاربران اطلاعات حساس خود را در هیچ‌جا منتشر نکنند.

رئیس سازمان سینمایی در هفتمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از این رویداد فرهنگی بازدید کرد.

با وجود این که کمتر از یک هفته از اکران فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» در سینما‌های روسیه می‌گذرد مقامات این کشور دستور به توقف آن دادند.

مجموعه مستند «این یک اعتراض است» با موضوع فعالیت جنبش‌های دانشجویی از 30 اردیبهشت ساعت 21 پخش خود را آغاز می‌کند.

سریال «دور دنیا در 80 روز» در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما با گویندگی 23 نفر از گویندگان گفتار فیلم دوبله شد.

فصل جدید «کلمه» به تهیه کنندگی سیداحمدموسوی و اجرای وحید یامین پور از اول خردادماه دوشنبه‌ها ساعت 23 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.