چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بخشی از نوسانات اخیر در بازار طلا در کشور متاثر از بازار جهانی طلا بوده و اونس جهانی باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. کارشناسان نظر داده بودند که تا پایان سال 1402 اونس طلا به 2000 دلار می‌رسد و در حال حاضر اونس جهانی طلا روی 2377 دلار است. این موضوع نشان می‌دهد که طلا جهانی گران شده و این افزایش فقط مختص کشور ما نیست.

از منظر تحلیلگران اقتصادی کریدور ششم منطقه تعادلی برای قیمت دلار محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد سیاست‌گذار نیز قصد ندارد قیمت دلار را از این منطقه پایین‌تر نگه دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش گوسفند با کارت ملی را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و فروش دام به طور معمول در حال انجام است.

سمیه گلپور اعلام کرد: جلسه رسمی برای اصلاح مزد عملاً تشکیل نشده است و بنده به عنوان رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور به وزارت کار دعوت شدم که مذاکره‌ای با دوستان داشته باشیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به علت برودت هوا در هفته پایانی فروردین، 875 میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد شده است.

معاون وزیر صمت دولت روحانی می‌گوید: یکی از گیرهایی که دولت فعلی دارد و در دولت نهم و دهم هم به طور جدی داشتیم، این است که از تجربه و تخصص و مشورت دلسوزان و عاشقان جمهوری اسلامی ایران و کسانی که تفکرشان ممکن است از نظر سیاسی با آنها فرق بکند، استفاده نمی‌شود.

در سال 1400، از جامعه 26 میلیون و 302 هزارنفری خانوار کشور، حدود 70 درصد از آنان در سال 1400 سفر نرفته و تنها هفت میلیون و 788 هزار خانوار معادل 30 درصد خانوارهای کشور در این سال به سفر رفته اند. کاهش سفر و تفریح و حذف آن از سبد هزینه ای خانوارها می تواند تبعات اقتصادی برای مراکز جاذبه گردشگری و تبعات اجتماعی و روانی برای خانوارها و جامعه داشته باشد؛ چرا که خانوارها به میزانی که هزینه...

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌های فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: وانت بارهای فاقد بیمه نیز شناسایی شده و در مرحله اجرا قرار گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

طرح برنده مسابقه دیجی‌کالا پرایز روی جعبه‌های بسته‌بندی دیجی‌کالا همراه تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR اجرا شد.

قیمت دلار در نخستین ماه سال 1403 متاثر از جریانات سیاسی، بازدهی 7.48 درصدی داشت. این اسکناس در حالی با کندل‌های هیجانی در روند صعودی قرار گرفت که به اعتقاد برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی، دلار راه سه‌ماهه را تنها در چند روز طی کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: بیش از یک هزار و 107 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال 1402 برای طرح های زیربنایی تولید یزد تخصیص داده شد.

وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در تازه ترین اقدام خود اعلام کرده اند که معامله هر گونه امتیاز مسکن ملی و ثبت آن در دفاتر اسناد ممنوع و برای آگهی دندگان نیز جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

شرکت قطعه‌سازی کروز 43 ساله شد و مرور کارنامه این شرکت حکایت از پنج دهه تلاش و سخت کوشی برای ایجاد 14 هزار اشتغال و تولید 58 میلیون قطعه خودرو توسط این قطعه‌ساز بخش خصوصی برای استقلال و خودکفایی دارد.

نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.