یک‌شنبه 27 خرداد 1403

خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین شاخصه دولت کریمه است / دولت سیزدهم امید مردم را زنده کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین شاخصه دولت کریمه است / دولت سیزدهم امید مردم را زنده کرد

دری نجف آبادی گفت: خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین شاخصه دولت کریمه است و امروز اگر فرصتی برای خدمت به اسلام و مردم برایمان ایجاد می‌شود باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم و آن را زمینه‌ای برای تحقق دولت کریمه بدانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در نشست شورای اداری استان با تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: دانشگاه امام رضا (ع) دانشگاهی کارآمد، انسان‌ساز و مکتب ساز است و به برکت وجود نورانی حضرت رضا (ع) ایران اسلامی همواره از شر توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان بیمه بوده است.

وی افزود: نقش‌آفرینی در دولت کریمه اهل‌بیت (ع) که یک حکومت ایده آل و آرمانی است لازمه آن معرفت و تقوا است و در دولت کریمه اسلام و مسلمانان، عزیز می‌شوند و بستری برای عزت، کرامت و سربلندی امت اسلام است و مستضعفین میدان‌دار دولت کریمه هستند و لذا همه باید برای تشکیل دولت کریمه تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم مهم‌ترین شاخصه دولت کریمه است و امروز اگر فرصتی برای خدمت به اسلام و مردم برایمان ایجاد می‌شود باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم و آن را زمینه‌ای برای تحقق دولت کریمه بدانیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از سیره حضرت رضا (ع) برای اعتلای اسلام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یک ضرورت است و عقلانیت، علم و معرفت مهم‌ترین ویژگی سیره امام هشتم است و اسلام بر پایه عقلانیت و علم و دانش استوار است و ارتقای جامعه در همه ابعاد به تقویت این دو مؤلفه مهم بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با عقلانیت و تقوا انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند و با تکیه‌بر این دو مؤلفه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ و اقتدار روزافزون دست پیدا کردیم و لذا پیشرفت و حرکت شتابنده در گام دوم انقلاب لازمه آن حرکت بر پایه علم، دانش و فناوری است.

امام‌جمعه اراک اظهار داشت: تکیه‌بر علم و دانش در همه بخش‌های کشور و عملیاتی کردن تولید مبتنی بر دانش‌بنیان اولویت مهم کشور است و نباید حاشیه‌ها ما را از مسائل اصلی دور کند و در این مسیر باید به نخبگان جوان توجه ویژه شود.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته یکی از دلایل عقب‌ماندگی کشور نرخ پایین بهره‌وری بوده افزود: امروز باید این عقب‌ماندگی جبران شود و در هدف 8 درصد رشد اقتصادی بیش از 2 و نیم درصد آن برای بهره‌وری است که باید در همه بخش‌ها محقق شود و نیاز است برای تحقق این مسئله برنامه‌ریزی حکیمانه انجام شود و قطعاً تحول‌آفرین خواهد بود و دولت سیزدهم باید در این راستا ریل‌گذاری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: بیش از 3 هزار واحد صنعتی در استان مرکزی باید بر پایه علم و دانش حرکت کنند و توجه به بهره‌وری برای کلیه واحدهای صنعتی یک ضرورت مهم است و در این صورت قطعاً شاهد شکوفایی و تحول اقتصادی در همه بخش‌ها خواهیم بود.

امام‌جمعه اراک تصریح کرد: مردمی بودن، ساده زیستی، تحقق عدالت در همه بخش‌ها، مبارزه با فساد و اخلاق و معنویت از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که امید مردم در جامعه را زنده کرده و همه باید دولت را در تحقق اهداف و برنامه‌ها یاری دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موتور حرکت جامعه اسلامی اخلاق و معنویت است و مجاهدت‌های دولت و همه بخش‌ها باید مبتنی بر اخلاق‌مداری و معنویت باشد چراکه ایران اسلامی سرزمین اهل‌بیت (ع) است و باید همواره معنویت در این سرزمین موردتوجه قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: حقوق‌ها باید تابع بهره‌وری باشد و نباید در جامعه توقعات بیجا که قابلیت عملیاتی شدن ندارند ایجاد کرد و همراهی اقشار جامعه در این خصوص یک ضرورت مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و توجه به نرخ بهره‌وری موردتوجه همه مردم و دستگاه‌های کشور باشد گفت: همان‌گونه که ایران اسلامی امروز در بسیاری از بخش‌ها موفق عمل کرده و الگوهای موفقی ارائه داده امروز در حوزه اقتصادی نیز باید الگو باشد که لازمه آن نگاه انقلابی و جهادی است.

امام‌جمعه اراک با اشاره به برنامه اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم افزود: طرح مردمی سازی یارانه‌ها گامی مؤثر و بلند در راستای تحقق اقتصاد مردمی و اقتصاد مقاومتی است و همه باید دولت سیزدهم را در اجرای موفق این طرح یاری کنند.

دری نجف‌آبادی تأکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری همواره راهگشا و تحول‌آفرین بوده و هرکجا که موفقیت‌های بزرگ کسب‌شده نتیجه توجه به رهنمودهای حکیمانه و تبعیت از ولایت بوده و امروز همه توان برای عملیاتی کردن بیانات ایشان باید پای کار بیاید و منویات معظم له فصل الخطاب همه آحاد جامعه است.

انتهای پیام /