دوشنبه 2 مهر 1403

خدمت به 2 هزار شهروند تهرانی در اتوبوس سیار سلامت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خدمت به 2 هزار شهروند تهرانی در اتوبوس سیار سلامت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: ارایه خدمات سلامت محور به گروه‌های مختلف جامعه به ویژه شهروندان ساکن در محلات کم برخوردار تهران از برنامه‌های اجرا شده در هفته سلامت شهرداری تهران بود. وی اضافه کرد: این اقدام با استفاده از توانمندی پزشکان جهادگر و گروه‌های جهادی در قالب 5 اتوبوس...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: ارایه خدمات سلامت محور به گروه‌های مختلف جامعه به ویژه شهروندان ساکن در محلات کم برخوردار تهران از برنامه‌های اجرا شده در هفته سلامت شهرداری تهران بود. وی اضافه کرد: این اقدام با استفاده از توانمندی پزشکان جهادگر و گروه‌های جهادی در قالب 5 اتوبوس سیار سلامت در پهنه‌های شمالی، مرکزی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت اجرا شد.

وی با بیان اینکه 2 هزار شهروند در قالب 90 برنامه از خدمات سلامت محور اتوبوس سلامت و تیم‌های پزشکی مستقر در آن بهره‌مند شدند به خدمات قابل ارایه در این طرح اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های بی نظیر مشاوره پزشک متخصص، مشاوره تغدیه، تست بینایی، تست شنوایی، مشاوره طب ایرانی، غربالگری قند و فشار خون، ارزیابی کامل پزشکی، تست‌های مرتبط با سلامت قلب و روانشناسی از جمله خدماتی است که به شکل رایگان به مراجعان ارایه شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران به برنامه‌های جنبی اجرا شده در اتوبوس‌های سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای بازی‌های فکری برای دو گروه بزرگسالان و خردسالان، اجرای تئاتر‌های خیابانی با مضامین مرتبط با سلامت و نیز نشر پیام‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف سنی با رویکرد حال خوب زندگی به منظور ترویج خود مراقبتی و سبک زندگی سالم از جمله برنامه‌های جنبی اتوبوس سیار سلامت بوده است.