جمعه 7 اردیبهشت 1403

خسارت 547 میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خسارت 547 میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: جاری شدن سیلاب اخیر باعث وارد شدن 547 میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری این استان شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا جیلان از خسارت 547 میلیارد و 200میلیون ریالی سیل به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بر اثر جاری شدن سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری به 82 بنای تاریخی و تأسیسات گردشگری استان شامل 27 تأسیسات گردشگری، 51 بنای تاریخی و چهار بنای تاریخی گردشگری خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون گل‌ولای و آب‌های موجود در تأسیسات گردشگری و بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری تخلیه و عملیات استحکام‌سازی آن‌ها انجام شده است تا خسارت جدیدی وارد نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز به منظور تعمیر و مرمت تأسیسات گردشگری و بناهای تاریخی خسارت‌دیده ناشی از سیل اخیر با اولویت پیگیری، جذب و اختصاص داده می‌شود.

‌خسارت سیل به 220 منزل در محدوده بافت تاریخی 900 هکتاری شهر یزد + عکس میزان خسارت سیل به امامزاده داوود تا پایان لایروبی امکان‌پذیر نیست