چهارشنبه 18 مهر 1403

خشم کویتی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خشم کویتی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - دعوت نویسنده کویتی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خشم کویتی‌ها را برانگیخت و آنان خواستار برخورد شدید با این نویسنده شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری "عربی 21"، کاربران کویتی در شبکه‌های اجتماعی خشم گسترده خود را از دعوت یک نویسنده کشورشان برای غنیمت شمردن از شیوع کرونا برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل ابراز داشتند.

عبدالعزیز القناعی نویسنده کویتی در مصاحبه با سازمان پخش رژیم صهیونیستی "کان" گفته بود که بحران کرونا فرصتی برای همکاری پزشکی و فناوری با رژیم تل‌آویو است.

او افزوده بود: اسرائیل دارای برتری زیادی در مقابله با بحران کرونا است و کشورهای عربی در صدد عادی سازی روابط با تل‌آویو باشند.

این اظهارات که بیانگر نادیده گرفتن حق مردم فلسطین است، عصبانت کاربران کویتی را به همراه داشت و آنان از مسؤولان خود خواستند مانع از کسانی شوند که به صورت علنی خواستار رابطه با اسرائیل هستند، چرا که چنین خواسته‌هایی در قانون اساسی کویت جرم به شمار می‌رود.

مهند النفیسی پسر عبدالله النفیسی از اندیشمندان کویتی خطاب به القناعی گفت: تو بزرگ نیستی و هیچ وجهی به رنج و مشکلات ملت فلسطین نداری. بنا به فرمان امیر کویت، این کشور در وضعیت جنگی با اسرائیل قرار دارد. اقدامی که به آن دست زدی، مغایر با موضع رسمی کشور است.

وی همچنین خطاب به اصحاب رسانه گفت که این اقدام می‌تواند هشداری برای آنان باشد.

عبدالله النفیسی" استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه کویت و نماینده سابق در پارلمان این کشور نیز ماه پیش در واکنش به جریان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سریال های ماه مبارک رمضان در حال پخش از شبکه سعودی گفته بود در برابر این جریان باید مقاومت کرد و این گونه تلاش‌ها باید افشا شود.

شماری از اصحاب رسانه و وبلاگ نویسنان کویتی با ارسال نامه‌هایی ضمن مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از القناعی خواستند در دیدگاهش تجدید نظر کند.

القناعی نویسنده‌ای جنجال برانگیز است که پیش از این، چند ماه پیش به خاطر آن که در یک گفت وگوی تلویزیونی به دین اسلام اهانت کرده بود، بازداشت شد.

اعلام القناعی برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی پس از آن روی می‌دهد که از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری و پخش فیلمها و سریالها از ماهواره‌های عربی همچون "ام هارون" با واکنش های شدید روبرو شده است.

در سریال "ام هارون" از تاریخ یهود در کویت حکایت شد و "حیات فهد" بازیگر زن کویتی به عنوان بازیگر نقش اول نقش آفرینی کرده است..

*س_برچسب‌ها_س*