یک‌شنبه 8 مهر 1403

خیانت بحرین به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیانت بحرین به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد

تهران - ایرنا - خیانت بحرین به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد و این بار «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور از اردن خواست برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی وساطت کند.

شبکه 24 رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه بحرین که به نام وی اشاره نکرده، اعلام کرد: این درخواست که از سوی امارات نیز مطرح شده است. در نشست سه جانبه بین رهبران امارات، بحرین و اردن که دیروز در ابوظبی برگزار شد، پیشنهاد وساطت بین فلسطینیها و رژیم صهیونیستی به «عبدالله دوم» شاه اردن ارائه شد.

این منبع افزود: شاه بحرین در تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که از سال 2014 میلادی متوقف شده است، پیشنهاد برگزاری نشست مقامات دو طرف در منامه را ارائه داده است.

به گفته وی، عبدالله دوم نیز با استقبال از طرح بحرین برای میانجیگری بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی و میزبانی از آن‌ها، به شاه بحرین و ولیعهد ابوظبی اطمینان داد که اردن برای از سرگیری مذاکرات صلح بین رژیم اسرائیل و فلسطینیان کمک خواهد کرد.

پیشنهاد شاه بحرین برای میزبانی از مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین در حالی بیان می‌شود که تشکیلات خودگردان فلسطین 21 شهریور در واکنش به توافق خیانت‌بار بحرین با رژیم صهیونیستی، سفیر خود را از منامه فراخواند.

همچنین «جبریل الرجوب» سفیر فلسطین در امارات در اعتراض به توافق میان ابوظبی و تل‌آویو روز 26 مرداد به «رام‌الله» بازگشت.

رژیم صهیونیستی و امارات 23 مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسما از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین نیز دیروز در تل آویو در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا، خواستار بازگشت طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی به میز مذاکره برای تحقق طرح مربوط به تشکیل دو کشور شد.

تلاش نتانیاهو برای ساخت بیش از هزار واحد مسکونی در شرق قدس اشغالی پیش از پایان دولت ترامپ

همچنین صبح امروز «بنیامین نتانیاهو» با حضور در هتل محل اقامت «مایک پمپئو» در تل آویو با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت و کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در این دیدار نتانیاهو از تلاش خود برای توسعه شهرک‌سازی در شرق قدس اشغالی خبر داد و از دولت آمریکا خواست تا بصورت فوری از برنامه وی حمایت و ساخت هزاران واحد جدید مسکونی در این منطقه را تایید کند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است تا پیش از پایان دولت ترامپ این برنامه را عملیاتی کند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین روز 26 آبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی درصدد ساخت 1257 واحد مسکونی جدید برای اشغالگران صهیونیست در شهرک «گعفات همتوس» در جنوب شرق قدس اشغالی است.

این مرکز تاکید کرد که این طرح قرار بود در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» اجرا شود، اما به سبب اختلاف بین رژیم صهیونیستی و دولت اوباما متوقف شده بود.

جنبش صهیونیستی چپ‌گرای "صلح اکنون" اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در دوره ریاست جمهوری ترامپ به شکل قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته است.

در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی در حالیکه از سال 2013 تا 2016 ساخت 10 هزار و 331 واحد مسکونی جدید برای صهیونیستها در اراضی اشغالی را به تصویب رسانده بود، در فاصله سال‌های 2017 تا 2020 طرح ساخت 26 هزار و 331 واحد دیگر به تصویب رسیده است.

این جنبش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و از طریق توسعه شهرک‌سازی، عملا طرح الحاق کرانه باختری را به مرحله اجرا برساند.

رژیم صهیونیستی بدون هیچ اعتنایی به مخالفت‌های گسترده بین‌المللی همچنان به ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می‌دهد و تاکنون هیچ اقدام عملی و بازدارنده‌ای به منظور توقف توسعه‌طلبی‌های این رژیم انجام نگرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

*س_برچسب‌ها_س*
خیانت بحرین به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد 2