یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران با پیروزی قاطع یوزهای پارسی خاتمه یافت.

وال‌استریت‌ژورنال تاکید کرد که ایران تولید تجهیزات سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است.

محمود حسینی‌پور توجه و نظارت بر مبادی بازار برای برخورد قاطع با افراد سودجو و صاحب سودهای کلان را یک اولویت برای کنترل بازار دانست و گفت: نباید به‌هیچ وجه در بازار شاهد گران فروشی باشیم و با مصادیق آن باید برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم جهاد دانشگاهی، گفت: فلسفه تشکیل «جهاد دانشگاهی» آن است که فعالیت‌های علمی در عرصه دانشگاهی را تا مرحله استفاده کاربردی از آنها امتداد دهد.

تقویم فعالیت دولت سیزدهم به ورق صدم خود رسید صد روزی که اتفاقات مهمی در حوزه های مختلف کشور افتاده است.

آرزو ولیپور از وجود 34 پروژه نیمه کاره در مازندران خبر داد و گفت: متاسفانه تنها پروژه کتابخانه مرکزی ساری نزدیک به 12 سال است که سرگردان است و علیرغم پیگیری‌های مکرر به دلیل اینکه ما یک نهاد بهرهبردار هستیم، پاسخ مشخصی به ما داده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: وزیر کشور در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و به سوالات دو تن از نمایندگان پاسخ داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اخلاص سردار سلیمانی، کسب اقتدار و امنیت امروز ایران در عرصه بین‌الملل را به واسطه ایثارگری‌های سردار سلیمانی و یارانش دانست.

وزیر امور خارجه در گزارشی اینستاگرامی درباره رایزنی اش با همتای ترکیه ای در تهران نوشت: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از بروز درگیریهای نظامی جدید در مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان، دو کشور را به خویشتنداری و پرهیز از گسترش دامنه نزاع دعوت کرد.

به دنبال تشدید تنش های مرزی میان باکو و ایروان، نخست‌وزیر ارمنستان امروز اعلام کرد که در صورت ادامه این روند، ارمنی ها باید آماده دفاع از سرزمین مادری شان باشند.

سیاوس مسلمی گفت: در هفته بسیج 61 عنوان در قالب 9 هزار و 44 برنامه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، علمی، فرهنگی برگزار می‌شود.

وزارت دفاع ارمنستان با صدور بیانیه‌ای از اسارت 12 تن از نیروهای نظامی این کشور توسط نظامیان جمهوری آذربایجان خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گزارشی از نتایج سفر خود به اروپا و مذاکرات انجام شده به نمایندگان ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار، سالانه 20 درصد ساخت و ساز کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که وزارت راه و شهرسازی حمایت‌های لازم را برای افزایش این میزان از بخش خصوصی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور گفت: باید استانداران پیگیری کنند که در صدور مجوزهای ساخت، چه برای بخش‌های مربوط به نهضت ملی ساخت مسکن و چه برای تقاضای ساخت مسکن عامه مردم تسهیل و تسریع شود.