یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

معاونت امور بین‌الملل باشگاه استقلال درباره پرونده‌های حقوقی این باشگاه به ارائه مطالب پرداخت.

سردار فدا با بیان اینکه شهدا جرئت مقابله با آمریکا تزریق کردند، گفت: شهدا امکانی را ایجاد کردند که وقتی کشتی ما در دریای مدیترانه توسط کشورهای غربی توقیف می شود با جرئت و اقتدار نیروی دریایی سپاه کشتی انگلیسی ها در در تنگه هرمز توقیف شود و وقتی نفت ما را دزدیدند علی رغم حضور اسکورت کشور دزد آمریکایی نفت کش را توقیف و به بندرهای خودمان بازگردانیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه اوراق دولتی را بر اساس کشش بازار سرمایه خواند.

رقابت‌های پارادوومیدانی جانبازان و معلولین بانوان قهرمانی کشور گرامیداشت هفته بسیج امروز برگزار شد.

شبان بابیان اینکه احداث بی‌رویه استخرهای ذخیره آب باعث افزایش سرسام‌آور قیمت آب‌بهای کشاورزی شد، گفت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری باعث کاهش مصرف آب در باغات می‌شود و راهی جز حرکت به سمت کشاورزی علمی نداریم.

دیابت یا مرض قند، یکی از بیماری‌های غیرواگیرشایع در جهان است که عوارض زیادی دارد و یک درمان مادام‌العمر دارد و آن چیزی جز اصلاح سبک زندگی نیست.

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها، کهنه حکایتی است که میراث گلایه‌مندی مسئولان از دولتی به دولت دیگر شده است؛ اما از آنجایی که آنتی بیوتیک سبب مقاومت دارویی در بدن می شود این سوال به ذهن متبادر می شود که چند بیمار کرونایی به واسطه مقاومت دارویی و بی اثر بودن آنتی بیوتیک های تجویزی جان خود را از دست داده اند؟!

محمدرضا سبزعلی پور گفت: کاروان دولت جدید حرکت خود را در جهت امید آفرینی و گشایش اقتصادی کشور آغاز کرده و قطعا باعث ایجاد امید در بین ملت می شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در مورد واژگونی اتوبوس در محور شیراز اصفهان توضیحاتی داد.

الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هفشجان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که 25 هزار نفر جمعیت دارد و از این تعداد 6 هزار نفر آن‌ها در حرفه جوش‌کاری مهارت بالایی دارند.

راستی گفت: در حالیکه ورود واکسن به کشور قفل شده بود آقای رئیسی و تیمشان این قفل را شکستند و امروز هیچ کمبودی در واکسن نداریم.

سارا شاه آبادی گفت: قابل توجه افرادی که متقاضی تزریق واکسن "پاستو کووک" هستند باید بین تزریق این واکسن و واکسن های کزاز و دیفتری حداقل سه ماه فاصله وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور بازنگری مصوبات اجرایی و عملیاتی را ضروری دانست و گفت: باید مشخص شود چه میزان از مصوبات اجرایی شده و چه تعداد از آنها، موضوعیت خود را با توجه به تغییر شرایط از دست داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7 کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات دنا و همچنین تیم اعزامی این نهاد امدادی در حال بازگشت به پایین‌دست هستند.

برداشت زعفران در تربت حیدریه همه ساله از ابتدای آبان آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی و هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.