شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن درباره سانحه قطار مسافری مشهد - یزد اطلاعیه ای صادر و علت اولیه این سانحه را اعلام کرد.

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با حضور پرچم و خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و اقشار مختلف مردم در شهر اراک برگزار شد.

آقاخانی گفت: متأسفانه مسائل مهم و استراتژیک رها می‌شوند تا زمانی که به بحران تبدیل شوند و بعد از آن انتظار داریم با راهکارهای کوتاه‌مدت و منابع محدود بتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم که این اتفاق الآن برای تالاب میقان افتاده و در آستانه فروپاشی اکولوژیکی این منطقه هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بورس نقش مهمی در پیشبرد شعار سال و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

جشن زیر سایه خورشید به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

دیوان عالی کشور در اطلاعیه‌ای نقض رأی محکومیت اکبر طبری را تکذیب کرد و نوشت دیوان عالی کشور در دو مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه شده بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود، اجازه رسیدگی مجدد را داده است.

شاهرخی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، گفت: 96 میلیارد تومان طرح کشاورزی در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

با حضور وزیر راه و شهر سازی بامداد امروز نخستین گروه زائران بیت الله الحرام از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شدند.

پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری شهرستان ایرانشهر به معضلی جدی تبدیل شده و ظاهرا مسئولان هیچ راه حلی برای آن ندارند.

بهره‌گیری از مالچ های پلاستیکی در کشت محصولات کشاورزی در برخی شهرستانهای خراسان رضوی بدلیل داشتن مزایای کوتاه مدت رواج یافته اما رهاسازی آنها در طبیعت می‌تواند به معضل زیست محیطی جدی تبدیل شود.

رویا سبزه‌گر گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر بسزایی در افزایش تولید سرانه بالاتر، کاهش نابرابری در توزیع درآمد، افزایش فرصت‌های شغلی و ارتقای کیفیت تولیدات به عنوان شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار دارد.

علی وفاه خواه با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار از 18 اردیبهشت ماه در خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: در این طرح 100 تیم دونفره شامل 200 نفره از ارگان های مختلف نظارت بر بازار را برعهده دارند.

دقایقی قبل اولین گروه از زائران بیت الله الحرام از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم فرودگاه مدینه شدند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای امروز در استان سمنان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی، پدیده وزش باد شدید در کنار رشد ابرهای همرفتی و احتمال رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از مسدود شدن جاده هراز از امرو تا 25 خرداد به دلیل انجام عملیات ایمن سازی مسیر خبر داد.

مصطفایی گفت: نخستین کاروان حج تمتع استان لرستان پنجم تیرماه اعزام می‌شوند.