یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: هفته بازخوانی افشای حقوق بشر امریکایی فرصت مناسبی برای مرور جنایت های ضد بشری آمریکا علیه ایران است، جنایت های آمریکا برای نسل جوان تبیین شود.

عطاءالله ابراهیمی گفت: در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر اینکه مصرف بهینه منابع آبی اتفاق می‌افتد میزان تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، در سال جاری حدود یک هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری اجرای سیستم‌های نوین آبیاری صورت گرفت.

فتاح کرمی گفت: بخش گندمان یک بخش ویژه و تاثیرگذار در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود، در این بخش 17 هزار اراضی کشاورزی وجود دارد که 8 هزار هکتار از آن‌ها آبی است، حدود 70 درصد از اراضی کشاورزی گندمان به سامانه آبیاری تلفیقی مجهز شدند.

اجتماع سلام فرمانده با حضور دهه نودی ها و دهه هشتادی ها در خرم‌آباد برگزار شد.

امام جمعه یزد با بیان حدیثی از امام صادق (ع)، همت بلند را عامل پیشرفت و گره گشای مشکلات فردی و اجتماعی دانست.

کشت زیرنایلونی، یکی از روش‌های تولید محصولات کشاورزی است که در کنار مزایای متعدد معایبی هم دارد که اگر نایلون‌ها بعد از برداشت محصول از طبیعت جدا نشوند به محیط زیست و خاک آسیب می‌زند و زندگی موجودات زنده را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام راشد یزدی، از وعاظ برجسته کشور با اشاره به حادثه قطار مشهد - یزد گفت: ومقصران این حادثه باید به مردم و خانواده های داغدار پاسخگو باشند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات فلفل تولیدی در گلخانه‌های استان زنجان از طریق گلخانه‌داران استان اصفهان و همدان به روسیه انجام می‌شود.

محمد‌رضا عباسی گفت: در استان کرمانشاه به میزان کافی برنج، شکر، روغن، ماکارونی و دیگر اقلام اساسی موجود است و مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی وجود ندارد‌.

با فروکش کردن تب کرونا در کشور سبک زندگی به حالت عادی برگشته و مجدد برخی از عادت‌هایی مانند استفاده از حمل و نقل عمومی که قبل از کرونا افراد از آن به‌عنوان سبکی برای زندگی خود استفاده می‌کردند را پیش‌گرفته‌اند.

رئیس جمهور گفت: تحویل نفتکش 113 هزار تنی ساخت مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای کشورمان در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

بهمن امیری مقدم با بیان اینکه "نه به اعتیاد" باید در تمام لایه های جامعه نهادینه شود، گفت: مدارس، مراکز دانشگاهی و همه دستگاههای ذیربط باید با هم همکاری کنند تا این آسیب اجتماعی را در بین جوانان کاهش دهند و از بین ببرند.

با حکم رئیس فدراسیون، سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری شد.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: استعفای حسین اوجاقی که باتوجه به مشغله زیاد ایشان مطرح شده بود؛ مورد پذیرش قرار نگرفته.

رئیس پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفاتی، 107 دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این 107 دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ 97 دستگاه خودرو باز نشده بود!

عرب گفت: هم اکنون 322 شورای زکات روستایی در سطح استان فعال است و 635 عامل افتخاری و 311 مبلغین با این نهاد همکاری دارند.