شنبه 29 اردیبهشت 1403

اعزام نخستین گروه حجاج به مدینه؛ بامداد امروز / قاسمی: بابت مشکلات و کم و کسری ها از حاجیان عذرخواهی می‌کنم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعزام نخستین گروه حجاج به مدینه؛ بامداد امروز / قاسمی: بابت مشکلات و کم و کسری ها از حاجیان عذرخواهی می‌کنم

با حضور وزیر راه و شهر سازی بامداد امروز نخستین گروه زائران بیت الله الحرام از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین گروه از زائران بیت الله الحرام دقایقی قبل با پرواز صبح امروز یکشنبه 22 خرداد ساعت 6:440 از شرکت ایران ایر فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

در مراسم اعزام زائران گذشته از خانواده ها و مسئولان و متولیان حوزه حج و زیارت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، برخی از معاونان وی، حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان ذیربط در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی حضور داشتند. قاسمی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ما خادم حجاج بیت الله الحرام هستیم و امیدواریم وظیفه خادمی خود را به خوبی انجام دهیم اما اگر کسری یا مشکلاتی هستم از حاجیان عذرخواهی می‌کنم. وزیر راه در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: 17 فرودگاه به همراه فرودگاه حضرت امام (ره) عنایت پروازهای حج تمتع امسال را بر عهده دارند و ما خادم حجاج بیت الله الحرام هستیم و امیدواریم وظیفه خادمی خود را به خوبی انجام دهیم اما اگر کسری یا مشکلاتی هستم از حاجیان عذرخواهی می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: موظفیم که این سفر را چه به لحاظ ایمنی و چه تردد و ساعت‌های پروازهای حج برنامه‌ها ریزی مناسب کنیم. به گزارش دانا گروهی دیگر از حجاج جنوب کشور ساعت 5 صبح امروز از فرودگاه کرمان و در عملیات پروازهای رفت حجاج عازم فرودگاه مدینه شدند. این گزارش می افزاید: روابط عمومی سازمان هواپیمایی در اطلاعیه ای در روز 7 خرداد سال جاری اعلام کرده بود: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده اولین پرواز روز 22 خرداد امسال از فرودگاه حضرت امام (ره) به‌مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود. با انجام آخرین پرواز در روز 12 تیر عملیات رفت زائران به سرزمین وحی پایان می‌یابد. به گزارش دانا در عملیات انتقال امسال زائران از 18 ایستگاه پروازی تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، اهواز، بندرعباس، مشهد، شیراز، اردبیل، بوشهر، همدان، بیرجند، یزد، ساری، گرگان، ارومیه، زاهدان و زنجان به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام خواهند شد. انتهای پیام /