جمعه 7 اردیبهشت 1403

دانشجویان به عنوان دیده‌بانان بانشاط و پرانرژی اجتماع پشتیبانی شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشجویان به عنوان دیده‌بانان بانشاط و پرانرژی اجتماع پشتیبانی شوند

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو گفت: این روز بزرگ، برای مراجع تصمیم ساز، مسئولان متولی و همه ما یادآور این نکته مهم است که دانشجویان به عنوان دیده‌بانان با نشاط و پرانرژی اجتماع باید پشتیبانی شوند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی در این پیام افزود: 16 آذر ماه، روز معرفی و بازنمایی دانشجوی طراز انقلاب اسلامی و ایران بزرگ است؛ روز سخن گفتن از دانشجویان بیدار، فعال، حافظ استقلال کشور، دلبسته پیشرفت علمی ایران، پیشرو، آرمان خواه، ضدسلطه، مؤثر و گفتمان ساز است.

در این پیام آمده است: مجموعه های فرهنگی فعال در ساحت دانشگاه با مغتنم شمردن این ظرفیت عظیم و با تبیین مبتکرانه به یاری دانشجویان بشتابند و مسیر راه آنان را برای پذیرفتن نقش گفتمان سازی آراسته به نقد منصفانه و آزادی بیان آسان کنند.

طیبی ادامه داد: امروز، جوانان پرشور دانشجو به رغم مشکلات و نابسامانی‌ها و حجم عظیم یأس پراکنی دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، علاقه‌مند به ایفای نقش خود در پیشرفت کشور هستند و شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌ها و اقدامات آن ها گواه این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بروز و ظهور نمونه های خوب از مطالبه گری و حرکت در مسیر گفتمان‌سازی، نشان از جریان متحرک و با نشاط جنبش های دانشجویی دارد. این جریان مبارک را باید قدر دانست و آن را تقویت کرد.

طیبی با تبریک روز 16 آذر عنوان کرد: در آستانه فرارسیدن روز دانشجو با استمداد از ذات باری تعالی برای مهیا شدن شرایط و بازگشت همه دانشجویان عزیز به دانشگاه ها و تشکیل جمع ها و محافل پرخیر و برکت دانشجویی، از خداوند متعال برای همه دست اندرکاران، توفیق درک بهتر و شایسته تر نعمت بزرگ جوانان دانشجو و خدمت دلسوزانه به فرزندان عزیز میهن را مسألت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، روز شانزدهم آذر ماه در تقویم ایران به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

این روز هر سال در ایران به یاد سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*