سه‌شنبه 17 مهر 1403

دانشجویان علوم پزشکی کرونا مثبت توسط دانشگاه قرنطینه شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشجویان علوم پزشکی کرونا مثبت توسط دانشگاه قرنطینه شوند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم قرنطینه دانشگاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: سفر دانشجویان علوم پزشکی ساکن خوابگاه که تست کرونا آنها مثبت شده است، ممنوع است و باید در قرنطینه بمانند.

به گزارش روز یکشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیماسادات لاری در ابلاغی به رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی افزود: انجام تست PCR از همه دانشجویان علوم پزشکی ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی که دوره آموزشی آنان به اتمام رسیده واجب بود.

وی گفت: این دانشجویان چنانچه قصد عزیمت به شهر محل زندگی خانواده خود را دارند در صورت مثبت بودن تست، باید توسط دانشگاه در مکانی که برای قرنطینه در نظر گرفته، اسکان داده شوند.

لاری با تاکید بر ممنوعیت سفر دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی که در حال گذراندن دوره آموزشی بوده و نتیجه تست PCR آنان مثبت است، تصریح کرد: سفر دانشجویان ساکن در خوابگاه که به علت تعطیلی دو هفته‌ای دوره آموزشی آنان به صورت موقت متوقف شده است، ممنوع است. فقط آن دسته از دانشجویانی اجازه سفر دارند که نتیجه تست PCR آنان منفی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: دانشجویان ساکن در خوابگاه در صورت تمایل و منفی بودن تست PCR خود می‌توانند به شهر محل زندگی خود سفر کنند و در صورت مثبت بودن تست باید توسط دانشگاه در مکانی که برای قرنطینه دانشجویان مبتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده، اسکان داده شوند.

لاری در این ابلاغیه خطاب به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد: در تمامی موارد، نباید امکانات رفاهی دانشجویان قطع شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*