سه‌شنبه 29 خرداد 1403

درخواست کامرون از رئیس اسرائیل درباره حزب‌الله لبنان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست کامرون از رئیس اسرائیل درباره حزب‌الله لبنان

کامرون روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت که در ملاقات با هرتزوگ، جلوگیری از تشدید تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی و مرز با لبنان را خواستار شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در لندن، با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌ها میان ارتش این رژیم و حزب‌الله لبنان تصریح کرد: گسترش جنگ در غزه به نفع هیچ‌کس نیست.

وی عنوان کرد که دو طرف توافق کردند پیشنهاد سه مرحله‌ای رئیس جمهوری آمریکا «بهترین راه» برای برقراری آتش بس در غزه است. وزیر امور خارجه انگلیس افزود: ما باید همه گزینه ها را برای دستیابی به صلح پایدار بررسی کنیم.

گفتنی است که رئیس جمهوری آمریکا 31 می 2024 برابر با 11 خرداد 1403 طراحی را ارائه کرد که شامل آزادی اسرای صهیونیستی و بازسازی غزه است. بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس 6 هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این حال، اگر مذاکرات بیشتر از 6 هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح سه مرحله‌ای رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است. این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

این درحالیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به انگلیس هم در سکوت خبری، بی سر و صدا و در حالی صورت گرفته است که هر هفته هزاران نفر از حامیان فلسطین در اعتراض به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین تظاهرات گسترده‌ای در پایتخت به راه می‌اندازند.

شنبه هفته پیش طبق برآوردها حدود 150 هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های مرکزی لندن سرازیر شده و ضمن اهتزاز پرچم‌های فلسطین، خواستار برقراری فوری آتش‌بس شدند. معترضان در شعارهای خود، اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری درباره جنگ غزه و بازداشت سران اسرائیل را خواستار شده و بر لزوم توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم سفاک از خاک انگلیس، تاکید کردند. آن‌ها تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است. صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید