شنبه 14 مهر 1403

درخواست 100 هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی با اسناد جعلی / متهم دستگیر شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
درخواست 100 هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی با اسناد جعلی / متهم دستگیر شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده‌ای در استان فارس تشکیل شده است و فردی با یک فقره نامه جعلی که به رییس کل بانک مرکزی ارائه داده بود، درخواست کرده بود که صدهزار میلیارد تومان به حساب شخصی اش واریر شود.

به گزارش مشرق، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، گفت: بی شک اگر امروز سید عزیز ما در ظاهر از این دنیای فانی به منزلگاه ابدی شتافته است اما می‌دانیم که روح بلند آن سید جلیل القدر ارزش‌های جدیدی را در جوامع اسلامی خواهد آفرید و با ایجاد روح وحدت بین مسلمانان به زودی در کشورهای لبنان و فلسطین و یمن و عراق شاهد ده‌ها قهرمان مبارزه همچون سیدحسن نصرالله خواهیم بود که ان شاءالله به کمک این بزرگان این غده سرطانی برای همیشه از جهان رخت از بین برود.

وی افزود: از دلیرمردان و عزیزان نیروهای مسلح به ویژه پاسداران عزیز در سپاه مقتدر انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر عملیات غرور آفرین وعده صادق 2 تشکر می کنم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینکه فرزندان رهبری امروز می‌توانند سیلی سختی بر دشمنان غاصب و استکبار جهانی در وقت خودش به گفته رهبری نه با تعجیل و نه با تاخیر وارد کنند، جا دارد دست و بازوی این بزرگان را ببوسیم.

وی تاکید کرد: فرزندان امام و رهبری با هر تجاوزی نسبت به کشور عزیزمان و منافع کشور به شدت برخورد خواهند کرد و دشمن را از عمل خود پشیمان خواهد کرد.

جهانگیر گفت: نماز جمعه دیروز نشان داد که قدرت امنیت ایران در سایه میلیونی اقشار مختلف مردم از رهبری و ولایت فقیه و از ارزش‌ها است و حفظ این ارزش‌ها و اخلاق و انسانیت اقتضا دارد که همه آحاد ملت به ندای وحدت بخشی که در ایران سر داده می شود، گوش دهند.

جهانگیر گفت: جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی همه ما را آزرده خاطر کرده، اما پیروزی هزینه دارد. امیدواریم به زودی شاهد نیستی و نابودی رژیم صهیونیستی در عالم باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: دستگاه قضایی مبارزه قطعی با انواع مظاهر فساد از گذشته شروع کرده بود و در دوره جدید و دوره تحول قوه قضاییه با ریاست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در بحث پرداختن به مبارزه با فساد رویکرد جدیدی را در درون و پیرامون قوه قضاییه دنبال کرده است و برخورد بدون اغماض با مفسدین پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم امروز که اثرات بدی را در جامعه اسلامی داشته است، وجود افراد شیادی است که به نام مسئولین و افراد صاحب منصب و با استفاده از نام و شهرت برخی از افراد و با عناوین جعلی از جمله استاد و وکیل و قاضی بازنشسته نسبت به کلاه گذاشتن و اخاذی از مردم اقدام می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ علاوه بر اینکه باعث بردن مال مردم می شوند، بدنه مسئولان را با کاهش اعتماد عمومی روبرو می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سلب اعتماد مردم از ارکان دولتی و حاکمیتی و انتظامی و... مشکلات مختلفی را به وجود می‌کند؛ لذا برخورد قاطعانه با این گونه افراد جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و موضوع امروز هم به این موضوع اختصاص دارد.

جهانگیر در تشریح یکی از این پرونده‌ها گفت: پرونده‌ای در استان فارس تشکیل شده است و در آنجا فردی با جعل برخی اسناد رسمی مدعی سمت از طرف یکی از مقامات بلند پایه کشور بوده که در امور اقتصادی فعالیت می‌کند و با یک فقره نامه جعلی که به رییس کل بانک مرکزی ارائه داده بود، درخواست کرده بود که صدهزار میلیارد تومان به حساب شخصی اش واریز شود که البته این فرد ناکام ماند و شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: پرونده این فرد در حال رسیدگی است. او خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بود که از سوی رئیس قوه قضاییه مسئول است که این ادعا کذب بوده و الحمدالله با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دستگیر شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: یک پرونده دیگری در استان البرز تشکیل شده است که در آن فردی با جعل عناوین نزد مقامات دولتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به اخذ وجوهاتی از مردم می کرده است. نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان بدهد.

وی افزود: همین شخص موفق شده در یک مورد از یکی از اصحاب پرونده‌ها مبلغ 35 میلیارد تومان با ادعای اینکه می تواند رای به نفع او دریافت کند را اخذ کرده است. برای فریب اصحاب پرونده یک نامه مجعول به صورت دست‌نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز کرده که با هوشیاری مسئولین دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

ادامه دارد...