پنج‌شنبه 12 مهر 1403

درس انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای جهان نسخه‌ای کمیاب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درس انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای جهان نسخه‌ای کمیاب است

اسلام‌آباد - ایرنا - شخصیت‌های ایرانی و برخی از اندیشمندان پاکستانی در نشست بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کردند امام راحل شخصیتی جاویدان در جهان به ویژه در میان ملل اسلامی است و درس بیداری و انقلاب اسلامی که ایشان به جهانیان داد، برای تمام جامعه بشری نسخه‌ای کمیاب محسوب می‌شود.

سمینار مجازی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با عنوان «عظمت امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری» با حضور اندیشمندان پاکستانی، روحانیون برجسته شیعه و سنی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان به مدیریت خانه فرهنگ ایران برگزار شد.

«حسن درویش وند» سرکنسول جدید ایران در شهر کویته، «سیدحسین تقی زاده واقفی» مدیر خانه فرهنگ ایران، مولانا «عبدالمتین آخوند زاده» دبیر کل سابق حزب جماعت اسلامی و علامه «مقصود علی دومکی» دبیرکل ایالتی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان از سخنرانی اصلی این سمینار ویدیو کنفرانسی بودند.

سخنرانان حضرت امام خمینی ره را شخصیتی جاویدان در جهان دانستند و تاکید کردند: درس 'بیداری و انقلاب' بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، برای تمام جوامع جهانی نسخه‌ای کمیاب محسوب می‌شود.

آنان افزودند: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نه تنها با مبارزه و سرنگون کردن حاکمان مستبد در کشور به فریاد ملت مظلوم وقت ایران رسیدند، بلکه واسطه‌ای برای رسیدگی به مظلومیت دیگر مردم مستضعف جهان شدند.

سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته در این نشست ضمن تشکر از سخنان مهمانان، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با اتکاء به نیروی لایزال الهی به پیروزی رسید و بی‌جهت نیست که نه به سمت بلوک شرق آن زمان تمایل پیدا کرد و نه به سمت بلوک غرب.

حسن درویش وند افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که کشورهای دنیا بدون توجه به شرق کمونیست و غرب سکولار امکان حیات سیاسی برایشان متصور نبود. امام امت، به مردم ایران آموختند که فقط خود را نبینند بلکه به دنبال الگو شدن برای همه مظلومین جهان باشند و با توجه به خدا، دست از هر گونه تشخص‌های ظاهری برداشته و تنها ملاک برتری یک انسان بر انسان دیگر را فقط تقوی الهی بدانند.

درویش وند تاکید کرد: برخلاف آمریکا که در شرایط فعلی حتی به ملت خود رحم نمی‌کند و روحیه استکباری او اجازه نمی‌دهد که به خواسته مردم خویش توجه کند چه برسد توجه به خواسته برحق دیگر ملتها.

مدیر خانه فرهنگ ایران در شهر کویته نیز عنوان داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی جهانی دارد که فقط متعلق به زمان خود نبوده است بلکه ایشان همچون پیامبران الهی و اولیای خدا برای هدایت انسانها در طول تاریخ قیام و انقلابی را بنیان گذاشتند که نقطه عطفی در تاریخ زندگی بشر به حساب می‌آید و حکومتی را پای ریزی کرد که به حق یک حکومت مردم محور بود و در چهار چوبت شریعت به خواسته‌های به حق مردم اهمیت داده می‌شد و مردم خود بر سرنوشت خویش حاکم شدند و جمهوری اسلامی، همان مردم سالاری دینی نام گرفت. یعنی توجه به خواسته‌های مردم در چهارچوب شریعت محمدی (ص).

دبیرکل سابق جماعت اسلامی در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت انقلابی و رهبر مظلومان است و با رهبری حکیمانه خویش ملت ایران را که یک ملت دارای سابقه تاریخی و تمدنی بزرگ است را زیر یوغ ستمگران و آمریکایی که به حق امام خمینی (ره) او را شیطان بزرگ نامید، نجات بخشید.

مولانا عبدالمتین افزود: انقلاب اسلامی یک معجزه بزرگ است که سبب شد آمریکا از ایران بیرون رانده شود.

دیگر مهمانان این برنامه نیز حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را یک حرکت اصلاحی برای بازگرداندن مسلمانان به زندگی قرآنی و اسلامی دانسته و گفتند: امام خمینی نشان داد که عزت مسلمانان در استقلال فکری و فرهنگی است که این استقلال برگرفته از قرآن است که اجازه سلطه کفار بر مومنین را نداده است.

آنان تاکید کردند: شخصیت امام خمینی (ره) یک شخصیت بین المللی است و انقلاب اسلامی بدون نام ایشان، چنانچه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند، شناخته شده نیست.

*س_برچسب‌ها_س*