پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امیدواریم صهیونیست‌ها و حامیانش پس از وعده صادق 2 درس عبرت گرفته باشند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیدواریم صهیونیست‌ها و حامیانش پس از وعده صادق 2 درس عبرت گرفته باشند

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه صف اول در ارتباط با عملیات وعده صادق 2 اظهار کرد: صهیونیست‌ها بی شرمانه و جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین المللی مهمان ما شهید هنیه را در تهران به شهادت رساندند و همان موقع اعلام کردیم که انتقام سختی می‌گیریم. رهبر انقلاب هم برای اولین بار از عبارت خونخواهی نام بردند و عنوان کردیم که پاسخ ما بردن صهیونیست‌ها به نقطه‌ای بدون بازگشت است.

وی ادامه داد: ما هر اقدامی را متکی بر منافع ملی انجام می‌دهیم. صهیونیست‌ها جنایات خود را در این مدت ادامه دادند که آخرین جنایات آنها به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان عزیز بود. همه این اقدامات باعث شد که کشور ما بر اساس راهبرد امنیت ملی اقدام به عملیات وعده صادق 2 کند.

با عملیات وعده صادق 2 ثابت کردیم که به وعده خود عمل می‌کنیم

عزیزی ادامه داد: شاید سوال این باشد که پیام‌های عملیات وعده صادق 2 را به چه شکل می‌توان تعریف کرد. ما با عملیات وعده صادق 2 ثابت کردیم که به وعده خود عمل می‌کنیم. نکته بعدی این است که ما عملیات و اقدامات خود را هوشمندانه انجام می‌دهیم و دچار مسائل حاشیه‌ای و احساساتی نمی‌شویم و این وظیفه نیرو‌های مسلح، نیرو‌های امنیتی و مسئولان تصمیم‌ساز در حوزه‌های امنیت ملی و سیاست خارجه است. اقدامات ما مبتنی بر راهبرد‌ها است و این یک دستاورد و یک پیام برای جهانیان است.

وی افزود: درباره عملیات وعده صادق، ما گفته بودیم که جنگ‌های ترکیبی و روانی اساسا نمی‌تواند امنیت را به سرزمین‌های اشغالی بازگرداند. آنها امید داشتند با این رفتار‌ها امنیت را به سرزمین‌های اشغالی بازگردانند و عمیات وعده صادق ثابت کرد که این حرکات کارساز نیست. همچنین در موازنه جبهه مقاومت و صهیونیست‌ها، این صهیونیست‌ها هستند که به نقطه بدون بازگشت رسیده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ناجوانمردانه مهمان ما را شهید کردند. بیمارستان‌ها و کودکان را شهید کردند، اما ما مراکز نظامی و پایگاه‌های نظامی آ ن‌ها را زدیم و سراغ مناطق مسکونی نرفتیم و ما اصول اخلاقی جنگ را به نمایش گذاشتیم.

وی تاکید کرد:‌ما همچنین به جبهه مقاوم و شجاع حزب الله گفته بودیم که همراه و پشتیبان شما هستیم. عملیات وعده صادق باعث اوج شادی مردم فلسطین و غزه شد. با باقی مانده موشک‌های ما جشن گرفتند و از اقدام ما لذت بردند.

عزیز گفت:‌اقدامات ما در وعده صادق 2 نشان دهنده تاکتیک درست ما است. این عملیات نشان داد گنبد آهنینی وجود ندارد و گند پوشالی باید اسم آن را بگذاریم. نیرو‌های مسلح ما اقداماتشان متکی بر اطلاعات دقیق و بر گرفته از همه ابعاد مسئله است. این را بدانیم بخش عظیمی از تجهیزات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اختیار صهیوینست‌ها بود و با همه اینها غریب به 90 درصد موشک‌های هوا فضای سپاه پاسداران ما به هدف برخورد کرده و شادی مردم در آن منطقه برای به هدف خوردن موشک‌های ما بود.

وی تصریح کرد:‌ما ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی داریم و متناسب با زمان و مکان و نوع تهدیدات از آن استفاده می‌کنیم. نسبت به وعده صادق یک نقطه زنی و وکیفیت بسیار بالاتری را نیز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: امیدواریم صهیونیست‌ها و حامیانش درس عبرت گرفته باشند واما چنانچه اشتباه محاسباتی داشته باشند و فکر کنند که می‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند اطمینان داشته باشند که دست جمهوری اسلامی ایران بسیار پر است و جواب دندان شکنی خواهند گرفت چرا که آزموده را آزمودن خطاست.

به گفته عزیزی عملیات وعده صادق برای جامعه و جبهه خود امید و برای دشمن نا امیدی شکست را به همراه داشت. این عملیات در دراز مدت می‌تواند نگاه دشمنان را به ایران اسلامی تغییر دهد. ما با بهره گیری از جوانان خود مسیر علم را طی می‌کنیم.

وی گفت:‌ما کشوری هستیم که در اوج تحریم‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی را تولید کردیم آن هم با حجم بینظیری این موضوع در دراز مدت می‌تواند پیام خاص و مهمی داشته باشد. این که کشو‌های منطقه می‌تونند امنیت منطقه را خودشان تامین کنند یکی از این پیام‌ها است.

در حال تکمیل...