یک‌شنبه 15 مهر 1403

درمان‌گران غیرمجاز کرونا درانتظار برخورد قضایی باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
درمان‌گران غیرمجاز کرونا درانتظار برخورد قضایی باشند

دزفول - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان دزفول گفت: افرادی که برای درمان یا پیشگیری از بیماری کووید 19، مردم را سرکیسه می‌کنند پیگیری قضایی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمدیار ممبینی روز سه شنبه در هفدهمین قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در سالن جلسات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با جدیت با درمانگران غیرمجاز کرونا برخورد و ضمن شناسایی این افراد آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کند. وی ادامه داد: تجویز دارو برای پیشگیری یا درمان کرونا به وفور در عطاری‌ها و مطب‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتد که باید با آنها برخورد شود. رئیس دادگستری دزفول گفت: انتشار ویروس و اقدام علیه بهداشت جرم است و افرادی که با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موجب انتشار ویروس و تهدید جان شهروندان می‌شوند مرتکب جرم می‌شوند. وی با بیان اینکه دادگستری دزفول آمادگی لازم برای دریافت گزارش‌ها و برخورد با این مجرمان اس، افزود: تعطیلی بعد از ساعت 18 بازار نیز باید رصد و مواردی که نیاز به پیگیری قضایی دارد برخورد جدی شود. ممبینی اظهارداشت: تعداد مبتلایان به کرونا از نظر آماری در دزفول پایین است که یکی از دلایل آن، انجام ندادن نمونه گیری است لذا مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد انتشار ویروس نباشیم. سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: اعضای قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا باید آمار دقیقی ارائه کنند تا بتوان راهکار بهتری اتخاذ کرد ضمن اینکه حضور بازرسان و تذکر به افراد تاثیرگذار است. علی فرهمندپور با بیان اینکه همه ادارات و سازمان‌ها موظفند برای دقیق‌تر شدن آمار، افراد درگیر را معرفی کنند، افزود: طبق اعلام و رنگ بندی جدید، دزفول در وضعیت نارنجی و خطرناک است که باید محدودیت ترافیک اعمال و این محدودیت‌ها را در کمیسیون ترافیک اعلام کنیم. وی هدف از اعمال محدودیت و تعطیلی بازار پس از ساعت 18 را ایجاد حساسیت بیشتر بین مردم و نداشتن رغبت برای خروج از منزل عنوان و بیان کرد: از یکم آذرماه نسبت به اعمال محدودیت‌های بیشتر تصمیم‌گیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از اداراتی که امکان ارائه خدمات مجازی دارند خواست اجازه ورود ارباب مرجوع را ندهند و این خدمات را برای جلوگیری از شیوع کرونا به صورت غیرحضوری ارائه دهند. وی افزود: طبق اعلام جدید وزارت بهداشت، با توجه به بارندگی‌ها و احتمال تنگی نفس، بهتر است گندزدایی انجام نشود.

180 تخت بیمارستان بزرگ دزفول برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: 6 بخش بیمارستان بزرگ دزفول در چند ماه اخیر آماده شده است تا در صورت انفجاری شدن وضعیت بستری‌های کرونا آماده خدمات رسانی باشند. علی قمیشی از اختصاص 180 تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر بین 90 تا 100 بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند. وی با اشاره به اضافه شدن 25 تخت آی سی یو به ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول ادامه داد: تجهیزات لازم از وزارت بهداشت خریداری شده و اکنون تعداد تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول به 56 تخت رسیده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بیمارستان بزرگ دزفول سه دستگاه اکسیژن ساز دارد و یک دستگاه دیگر نیز برای جوابگویی به نیاز بیماران کرونایی به زودی نصب می‌شود. وی افزود: جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حال حاضر 428 هزار نفر است که تاکنون 35 هزار نمونه برای تشخیص کرونا از بیماران گرفته شده و در آزمایشگاه مجهز دانشگاه پردازش شده است. قمیشی با بیان اینکه آزمایشگاه دزفول توان پردازش روزانه 800 تست کرونا را دارد، افزود: از 35 هزار تست انجام شده حدود 10 هزار تست کرونا مثبت شده است. وی با اشاره به غربالگری 325 هزار نفر توسط پرسنل دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همه چهار هزار مادر باردار شهرستان دزفول پایش شده‌اند که 62 مورد درگیر کرونا بودند و 18 مورد بستری و پس از درمان ترخیص شدند. وی با اشاره به انجام سه هزار و 700 بازرسی مشترک در دزفول گفت: تست‌های مثبت کرونا در دزفول نسبت به آمار مثبت کشوری بالاتر است به گونه‌ای که چگالی مثبت در دزفول بین 40 تا 50 درصد است در حالی که این آمار در کشور بین 12 تا 13 درصد است. قمیشی افزود: تاکنون 9هزار نفر به اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و 800 نفر بستری و 460 نفر فوت شده‌اند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول به فوت روزانه 2 بیمار کرونایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 80 تا 90 درصد فوتی‌های دزفول بر اثر کرونا را بیماران زمینه‌ای و افراد مسن بالای 65 سال تشکیل می‌دهند لذا این افراد باید بیشتر از سایر افراد نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت داشته باشند. وی افزود: تعداد افراد مبتلا به کرونا در دزفول با شیب ملایم در حال افزایش است که امیدواریم با همکاری مردم با شیب تند افزایش این بیماری مواجه نشویم. سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت: 36 بازرس اتحادیه در دزفول داریم که از 20 آبان ماه تا امروز یکهزار و 500 واحد صنفی دزفول را بازرسی و 100 واحد صنفی را پلمب کرده‌اند. محمد غلامی افزود: 12 هزار و 713 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان دزفول فعال است که از این تعداد، 9هزار و 562 واحد مشمول تعطیلی از ساعت 18 شده‌اند. وی از همکاری اصناف و اتاق اصناف درخصوص تعطیلی بازار قدردانی کرد و گفت: کارشناسان اتاق اصناف نیز برای انجام بازرسی‌ها همکاری دارند.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته 13 هزار و 352 نفر و تعداد فوتی‌ها 482 نفر بوده است.

شهرستان دزفول در وضیعت نارنجی و خطرناک کرونا به سر می‌برد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*