دوشنبه 9 مهر 1403

دست دوستی کره شمالی به کوبا / واکنش پیونگ یانگ به تحرکات سئول

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دست دوستی کره شمالی به کوبا / واکنش پیونگ یانگ به تحرکات سئول

اقتصادنیوز: رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به رئیس جمهوری کوبا بر اهمیت تقویت روابط تاریخی دو کشور علیرغم نزدیکی هاوانا به سئول تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه‌ای که در تارنمای ریاست جمهوری کوبا منتشر شده، آمده است: هان سوچول سفیر کره‌شمالی در هاوانا در دیدار با میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا پیام کیم جونگ‌اون را منتقل و بر تعهد قوی کیم برای توسعه مستمر روابط تاریخی بین دو کشور تاکید کرد.

به گفته طرف کوبایی، کیم اعلام کرده است که روابط دوجانبه مایه افتخار مردم کره‌شمالی و میراثی ارزشمند است.

این پیام در حالی ارسال شده است که کره‌جنوبی و کوبا در اواخر بهمن سال گذشته به‌طور رسمی روابط دیپلماتیک برقرار کردند؛ اتفاقی غیرمنتظره که بسیاری آن را به عنوان ضربه‌ای دیپلماتیک به کره شمالی قلمداد کردند.

دیاز کانل هم در دیدار با سفیر کره‌شمالی با بیان اینکه سال آینده شصت و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان پیونگ‌یانگ و هاوانا است، پیشنهاد داد در جهت برگزاری جشنی در این ارتباط همکاری دو جانبه و برنامه‌ریزی مشترک داشته باشند.

خبر مرتبط خط و نشان موشکی کره شمالی / یک موشک بالستیک دیگر آزمایش شد

اقتصادنیوز: کره شمالی اعلام کرد که موفق به آزمایش یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید با قابلیت حمل کلاهک فوق العاده بزرگ شده است.

ری ایل - گیو رایزن سابق سیاسی سفارت کره‌شمالی در هاوانا، به تازگی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که کره‌شمالی «هرگز روابط خود با کوبا را کنار نخواهد گذاشت.»

در همین پیوند، نمایندگان ارشد کره جنوبی و کوبا هفته گذشته اولین دیدار یک‌به‌یک خود را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار کردند.

این دو کشور در حال کار برای افتتاح سفارت در سئول و هاوانا تا پایان سال جاری میلادی هستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دست دوستی کره شمالی به کوبا / واکنش پیونگ یانگ به تحرکات سئول 2