چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

صف فروش دلاربرگشت؛ دلار برگشت؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
صف فروش دلاربرگشت؛ دلار برگشت؟

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل چون به موفقیت نرسیده می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل چون به موفقیت نرسیده می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی فروردین، نوسان افزایشی داشت و به کانال ششم از کریدور ششم صعود کرد. معامله‌گران، نوسانات بازار...

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با نوسان افزایشی بازگشایی شد و در کریدور ششم یک کانال پیشروی کرد. معامله‌گران، روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند افزایش و کاهش‌های روزهای اخیر بازار ارز، روند به حساب نمی‌آید.

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی فروردین، نوسان افزایشی داشت و به کانال ششم از کریدور ششم صعود کرد. معامله‌گران، نوسانات بازار ارز را روند نمی‌دانند و معتقدند قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص در نوسان است و این خواست بازارساز است که با ارزپاشی، قیمت دلار را کنترل کند.

چه قیمتی برای دلار منصفانه است؟

روز گذشته جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن طی روزهای آتی، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که این تحریم‌ها برنامه موشکی و پهپادی و سازمان‌ها و نهادهایی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران پشتیبانی می‌کنند را در بر خواهد گرفت و واشنگتن انتظار دارد تا متحدانش نیز از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

برخی معامله‌گران دلیل افزایش 800 تومانی قیمت دلار در روز پنجشنبه 30 فروردین را همین سیگنال سیاسی می‌دانند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی می‌گویند اگر قیمت دلار در ماه‌های آتی به انتهای کریدور ششم برسد، قیمت منصفانه‌ای است، زیرا قیمت و ارزش به هم چسبیده است. آنها چشم‌انداز برجام را متعاقب رخدادهای سیاسی اخیر، از دست رفته می‌دانند.

درهم به کانال 18 هزار تومانی صعود کرد

قیمت درهم امروز با افزایش 50 تومانی بازگشایی شد و در ادامه معاملات 100 تومان دیگر نیز گران شد و به کانال 18 هزار تومانی صعود کرد. تتر با رشد 550 تومانی به کانال 67 هزار تومانی صعود کرد و با رقم 67 هزار و 150 تومان در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس در لحظه نگارش این گزارش با رقم 81 هزار و 440 تومان در حال معامله است و کاهش 500 تومانی دارد. امروز یورو افزایش محدود 10 تومانی داشت و روی رقم 69 هزار و 960 تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار بدون تغییر نسبت به هفته‌های گذشته و به ترتیب با رقم 43 هزار و 567 تومان و حواله دلار با رقم 40 هزار و 648 تومان عرضه شد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

صف فروش دلاربرگشت؛ دلار برگشت؟ 2
صف فروش دلاربرگشت؛ دلار برگشت؟ 3