چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

دیدار سران بحرین و اردن / تاکید بر ثبات منطقه و آتش‌بس در غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دیدار سران بحرین و اردن / تاکید بر ثبات منطقه و آتش‌بس در غزه

اقتصادنیوز: «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن در بندر عقبه در جنوب این کشور دیدار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پادشاهان بحرین و اردن امروز (چهارشنبه) با تاکید بر پرهیز از تنش نظامی در منطقه و ضرورت برقراری آتش بس در غزه، خواستار یافتن راه حل های مسالمت آمیز، عادلانه، فراگیر و دائمی برای بحران ها و تنش های منطقه شدند.

پایگاه خبری القاهره الان گزارش داد، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن در بندر عقبه در جنوب این کشور دیدار کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت اجرای قطعنامه های آتش بس فوری در نوار غزه و ادامه تلاش های جامعه جهانی و شورای امنیت در این زمینه تاکید کردند.

خبر مرتبط حربه کثیف اسرائیل برای شهید کردن فلسطینی‌ها

اقتصادنیوز: میدل‌ایست‌آی با ارایه گزارشی، اعلام کرد: افراد محلی گزارش می‌دهند که کوادکوپترهای اسرائیلی با پخش گریه زنان و کودکان، فلسطینیان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کشند

پادشاهان بحرین و اردن، حفظ جان غیر نظامیان و ارسال کمک های بشردوستانه را مورد تاکید قرار دادند و هر گونه تلاشی برای افزایش دامنه جنگ در غزه یا حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح یا اخراج فلسطینی ها از سرزمینشان را محکوم کردند.

آنها همچنین با تأکید بر اهمیت کاهش تنش ها در خاورمیانه و پرهیز از تنش نظامی، یافتن راه حل های مسالمت آمیز، عادلانه، فراگیر و دائمی برای بحران ها و تنش های منطقه، هماهنگی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و قطع منابع مالی آن را ضروری دانستند.

سران بحرین و اردن در ادامه بار دیگر بر ضرورت احترام به وضعیت تاریخی و قانونی شهر بیت المقدس و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس در این شهر تاکید کردند.

طرفین همچنین با هشدار درباره اقدامات متجاوزانه شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها در کرانه باختری، ساخت شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به منزله نقض قوانین بین المللی دانسته و آن را محکوم کردند.

حمد بن عیسی و عبدالله دوم اقدامات متجاوزانه شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و حمله آنها به فلسطینی ها و دارایی هایشان را به شدت محکوم کردند.

پادشاهان بحرین و اردن، همچنین یکپارچه کردن تلاش کشورهای عربی و جامعه جهانی برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه در منطقه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشتشان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد تاکید قرار دادند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دیدار سران بحرین و اردن / تاکید بر ثبات منطقه و آتش‌بس در غزه 2