سه‌شنبه 10 مهر 1403

راه‌اندازی مجدد بیمارستان هلال‌احمر ایران در پایتخت یمن

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه‌اندازی مجدد بیمارستان هلال‌احمر ایران در پایتخت یمن

تهران - ایرنا - سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی مجدد بیمارستان 70 تخت خوابه هلال‌احمر ایران در صنعا پایتخت یمن خبر داد.

محمد نصیری روز یکشنبه در نخستین نشست خبری رسمی خود به عنوان سخنگوی این جمعیت این مطلب را عنوان و افزود: این بیمارستان در سال 1383 در یمن احداث اما در سال 1388 بعد از گذشت پنج سال فعالیت بشردوستانه به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شد که با فراهم شدن هماهنگی ها و شرایط لازم با مسئولان بهداشت و درمان یمن و وزارت امور خارجه کشورمان به زودی برای فعالیت مجدد راهانداری خواهد شد. وی درباره اقدامات سازمان داوطلبان در خصوص پیشگیری از کرونا در سراسر کشور از ابتدای شیوع این بیماری تا روز هجدهم خرداد 99 گفت: در این طرح 959 خانه داوطلب هلال احمر با مشارکت 72 هزار و 694 داوطلب مشارکت داشتند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به تهیه و توزیع 500 هزار پک و بسته بهداشتی اهدایی مردمی میان اقشار آسیب پذیر افزود: از زمان شیوع این ویروس منحوس در کشور تا کنون 201 هزار بسته، سبد حمایتی و معیشتی اهدایی مردم میان خانوارهای متاثر از کرونا تهیه و توزیع شد و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 500 هزار پک و بسته بهداشتی از محل مشارکت های نقدی مردمی تهیه و میان بیماران خاص توزیع و طی روزهای آتی نیز چهار هزار بسته دیگر در استان های تهران و البرز توریع خواهد شد.

نصیری درباره فعالیت کارگاه های تولید ماسک در سراسر کشور گفت: 959 کارگاه تولید ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه‌های هلال برپا و موفق به تولید یک میلیون و 824 هزار و عدد ماسک شد. وی از ترغیب و تشویق داوطلبان این سازمان برای اهدای خون به بیماران نیازمند با توجه به کمبود ذخیره این مایع حیات بخش در سراسر کشور خبر داد و گفت: با انجام این عمل خداپسندانه 21 هزار واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر به بیماران نیازمند اهدا شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از برگزاری مرحله پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر برای تعیین اعضای شورای اجرایی و بازرسی شعب این جمعیت، روز جمعه 23 خرداد 99 راس ساعت 9 صبح در همه شعب شهرستان‌ها به صورت همزمان خبر داد.

ادامه دارد...

*س_برچسب‌ها_س*