جمعه 13 مهر 1403

رسانه های چین: دخالت های آمریکا در دیگر کشورها گریبان خودش را گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسانه های چین: دخالت های آمریکا در دیگر کشورها گریبان خودش را گرفت

پکن - ایرنا - رسانه های چین ضمن تشدید انتقادهای خود از اقدامات آمریکا علیه کشورهای دیگر، اعتراضات این کشور را نتیجه اقدامات نادرست و فضولی های این کشور علیه کشورهای دیگر و غافل ماندن از مسئولیت ها در داخل دانستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین روز چهارشنبه در همین باره نوشت: برهمه آشکار است که آمریکا چقدر به دنبال مداخله و انحصاری کردن امور در اوکراین، ایران، سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله در امور داخلی هنگ کنگ بوده است.

این روزنامه به آمریکا به عنوان کشوری اشاره می کند که نقش عمده ای در هرج و مرج و بی ثباتی کشورهای دیگر ایفا کرده است و می افزاید: این کشور غافل از مشکلات داخلی نظیر فقر و تبعیض نژادی، آسیب پذیری اقشار مختلف و بسیاری از موضوعات دیگر، همواره به دنبال «فضولی در امور دیگر کشورها» بوده است.

گزارش از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و شمار دیگری از دولتمردان و سیاستمداران آن کشور انتقاد می کند که هنوز هم از زیربار مسئولیت هایشان به رغم چنین اعتراضات بزرگ و بی سابقه ای شانه خالی می کنند.

گزارش با اشاره به اینکه برخی از سیاستمداران آن کشور هنوز هم می کوشند تا دیگران را مقصر نشان دهند و بی ثباتی آن کشور را گردن دیگران می اندازند، تصریح کرده است که «این اعتراضات معلول استانداردهای دوگانه نخبگان، رسانه ها و سیاستمداران آمریکایی است».

رسانه های دیگر چین از جمله روزنامه مردم نیز با انتشار گزارش هایی، از آمریکا به دلیل ورود به مسایل داخلی دیگران و نادیده گرفتن مشکلات و چالش های داخلی آن کشور انتقاد کرده است.

این گزارش خاطر نشان می کند که مسئولان و سیاستمداران در آمریکا دچار «بیماری تناقض گویی مزمن» شده اند و سعی دارند اعتراضات را به نیروهای خارجی مرتبط سازند اما همه آگاه هستند که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و آمریکا درگیر مشکلات خودساخته است.

مردم ارگان حزب حاکم چین نوشت: این استانداردهای دوگانه رفتاری و کاربردی آمریکا دیگر قابل تحمل نیست کشوری که سخت ترین شرایط امنیتی و حقوقی را برای شهروندانش در نظر می گیرد صراحتا از ضربه زدن به امنیت ملی دیگر کشورها پشتیبانی می کند.

روزنامه تصریح کرده است که دولت آمریکا امروز ناتوان از حل مشکلاتش است و جامعه ای با فرهنگ اسلحه که بسیار خشمگین به نظر می رسد می تواند به مرحله ای بسیار خطرناکتر وارد شود بخصوص آنکه سفید پوستان نیز بخش بزرگی از این اعتراضات هستند.

مردم افزود: سازمان سیا که همیشه به دنبال براندازی و سرنگونی و عملیات هایی از این دست در کشورهای دیگر بوده است حالا کاملا نشان داد که برای مقابله با اعتراضات داخلی آن کشور هیچ تبحر و آمادگی ندارد.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*