یک‌شنبه 15 مهر 1403

رشادت مرزبانان غیور در دفاع از تمامیت ارضی غیرقابل توصیف است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشادت مرزبانان غیور در دفاع از تمامیت ارضی غیرقابل توصیف است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی در پی شهادت مرزبانان در سردشت، رشادت و جانفشانی مرزبان و نیروهای مجاهد را غیرقابل توصیف و درخشان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در این پیام آورده است: مرزبانان غیور و شجاع کشور عزیزمان به‌ویژه نیروهای مجاهد در آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها نشان داده اند که در حفظ و حراست از کیان نظام اسلامی آماده جانفشانی و فداکاری هستند و به شهادت رسیدن همرزمانشان اراده ای مصمم تر از همیشه در وجود آنها برای حفظ تمامیت ارضی میهن اسلامی و پاسخ قاطع به مزدوران و ایادی استکبار از جمله آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای مزدور منطقه ایجاد کرده است که خشم انتقام از آنها موجب پشیمانی و شکست آنان خواهد بود.

در ادامه این پیام آورده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی شهادت مرزبانان هنگ مرزی سردشت را محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و مردم شهیدپرور آذربایجان غربی به‌ویژه خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفته و از خداوند منان برای شهدای عزیزمان علو درجات و برای خانواده های معزز شهدا، صبر و اجر مسالت دارم.

روز جمعه گذشته، سه نفر از مرزبان غیور هنگ مرزی سردشت در درگیری با اشرار مسلح به فیض شهادت نایل آمدند.

به گفته فرماندار سردشت، این حادثه هنگامی روی داد که مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان حین کنترل پایش نوار مرزی در ساعت یک بامداد امروز، در منطقه «گوریلکه» واقع در 20 کیلومتری این شهرستان و در نزدیکی منطقه «بلفت» و «دوپازه» با اشرار مسلح درگیر شدند.

استوار «تقی بهره‌ور» فرمانده پایگاه اهل مراغه، «هادی عبدی» کادر هنگ مرزی اهل میاندوآب و «علیرضا اسلام دوست» سرباز هنگ مرزی اهل تبریز، سه شهید این واقعه بودند.

در این درگیری چند نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای 100 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

*س_برچسب‌ها_س*