سه‌شنبه 24 مهر 1403

رهبر انصارالله: روز قدس امت اسلامی را متوجه مساله فلسطین کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رهبر انصارالله: روز قدس امت اسلامی را متوجه مساله فلسطین کرد

تهران - ایرنا - «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، این روز را عاملی دانست که با اعلام امام خمینی (ره) امت اسلامی را متوجه مساله اول و مسئولیت اصلی خود یعنی قضیه فلسطین کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، الحوثی همچنین روز قدس را موجب افزایش سطح آگاهی امت اسلامی نسبت به خطر رژیم صهیوسنتی و فرصتی برای اقدام عملی و جدی برای آزادی اراضی اشغالی و نجات ملت فلسطین دانست.

رهبر جنبش الله یمن بر موضع ملت یمن در ایستادگی کنار ملت فلسطین نیز تاکید کرد و آن را وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی دانست.

الحوثی ضمن محکوم کردن هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و "حرام شرعی" خواندن آن، خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و مقابله با هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل شد.

رهبر انصارالله با بیان اینکه جرایم رژیم صهیونیستی به اقدامی هر روزه علیه ملت فلسطین تبدیل شده و محاصره نوار غزه همچنان ادامه دارد بر لزوم ایستادگی کامل در کنار محور مقاومت و اتخاذ مواضع اجرایی جهت کمک به مقدسات و مسجدالاقصی تاکید کرد.

وی همچنین از مقامات سعودی خواست اسیران فلسطینی که در زندان‌های سعودی به سر می‌برند هرچه سریع‌تر آزاد کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان سخنان خود با نام بردن از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وی را فرماندهی خواند که همواره از ملت فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه حمایت می‌کرد و دلیل اصلی به شهادت رساندن وی را نقش مهم و کلیدی او در حمایت از ملت های مظلوم منطقه و ایستادگی در مقابل دشمن صهیوینستی و آمریکا دانست.

علاوه بر رهبر جنبش انصارالله یمن، شخصیت هایی همچون «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس»، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین، «عطاءالله حنا» اسقف اعظم روم ارتدوکس در فلسطین، «عبداللطیف الهمیم» رییس سابق دیوان اهل سنت عراق و حجت الاسلام «قیس الخزعلی» دبیرکل گردان عصائب اهل الحق عراق در مراسمی که به همت کمیته جهانی بزرگداشت روز قدس برگزار شد در پیام هایی ویدئویی به سخنرانی در خصوص روز قدس پرداختند.

منبع: پایگاه خبری المیادین *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*