یک‌شنبه 1 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه خبر آنلاین

افسانه‌ها در مورد روانشناسی و روان‌درمانی فراوان است. بسیاری از افراد را از دریافت حمایت مورد نیاز باز می‌دارد. در این گزارش سعی در شفاف‌سازی برخی از آنها داریم.

وب‌گاه فرارو

وقتی مردم احساس بی‌عدالتی می‌کنند، احساس رنجش را تجربه می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها به کسانی که فکر می‌کنند باعث تبعیض علیه‌شان هستند از راه‌های متفاوتی حمله‌ور شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دنبال عشق و آرامشی بودم که زندگی برایم بسازد و شادی و نشاط بیافریند اما با حیله و دروغ عمرم را تباه کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

علت‌های زیادی برای کمبود فشار خون مانند هیپوولمیا، اتساع رگ‌ها، سندروم سوپین و غیره وجود دارد که تعیین علت آن به نوع درمان کمک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حجت الاسلام سید مهدی سجاد از مبلغین واحد ناشنوایان مؤسسه مشکات منیر میگوید محرومیت اعتقادی در بین ناشنوایان او را مصمم به تبلیغ برای این قشر از جامعه کرده است که تعدادشان هم در کشور کم نیست.

خبرگزاری تسنیم

پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در دیدار با رئیس دانشگاه تهران گفت: اعتماد و انسجام اجتماعی و مشارکت اجتماعی، سرمایه یک جامعه است. مشکل بزرگ ایران خودتحقیری و خودفراموشی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در ادامه سلسله دیدارها با اساتید پیشکسوت، با حضور در منزل باقر ساروخانی استاد بازنشسته دانشگاه تهران و پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات، با این استاد پیشکسوت دیدار و گفتگو کرد و سکه نقره‌ای دانشگاه تهران که نماد دانشگاه بر روی آن ضرب شده است را به ساروخانی اعطا کرد. مقیمی: از تجربیات اساتید پیشکسوت تاکنون کمتر استفاده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در ادامه سلسله دیدار‌ها با اساتید پیشکسوت، با حضور در منزل باقر ساروخانی استاد بازنشسته دانشگاه تهران و پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات، با این استاد پیشکسوت دیدار و گفتگو کرد و سکه نقره‌ای دانشگاه تهران که نماد دانشگاه بر روی آن ضرب شده است را به ساروخانی اعطا کرد. مقیمی: از تجربیات اساتید پیشکسوت تاکنون کمتر استفاده...

وب‌گاه فرارو

آیا شما هم در به خاطر سپردن نام‌ها مشکل دارید؟ در این مطلب ترفند‌های ساده‌ی به یادآوردن نام‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وب‌گاه گسترش

در طی یک دهه گذشته موسیقی در اشکال مختلفی به درون برنامه‌های ترکیبی، سرگرمی و مسابقات تلویزیونی راه یافت. شاید مهمترین آن‌ها «عصر جدید» بود که گرچه یک برنامه استعدادیابی بود اما یکی از مهمترین استعدادهایی که در محک آزمون قرار می‌گرفت استعداد موسیقیایی و خوانندگی بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

روانشناس و فعال حوزه کودکان گفت: معمولا لج‌بازی‌ها نشانه رفتار نادرست پدر و مادر است. البته ممکن است برخی بیماری‌های روانی نیز علت بروز لج‌بازی باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در اولین ماه تابستان سال جاری 9هزار و 674 عنوان کتاب در کشور منتشر شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

به لحاظ تربیتی تقریبا تمام علمای اخلاق و تربیت بر این نکته مُصر هستند که یکی از دم‌دست‌ترین، مهم‌ترین و مقدم‌ترین مراحل تربیت، مرحله تربیت خیال است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آمار موضوعی کتاب‌های ثبت‌شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می‌دهد از مجموع کل کتاب‌های منتشرشده در تیر ماه 1402، تعداد 7هزار و 161 عنوان تالیف و 2هزار و 513 عنوان ترجمه بوده است؛ موضوعات ادبیات، کمک‌درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی و دین بیشترین سهم آثار تالیفی را به نام خود ثبت کردند و از موضوعات ادبیات، کودک و نوجوان، علوم عملی،...

وب‌گاه فرارو

هر کاری که می‌توانید برای توجه بیشتر و آهسته‌تر غذا خوردن انجام دهید، برای اینکه در لحظه هوشیارتر باشید، احتمالاً احساسات مرتبط با غذا خوردن را افزایش می‌دهد و به این معنی است که شما کمتر راضی هستید. این نه تنها بر سیری تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های سالم تری داشته باشید و از این انتخاب‌ها بیشتر لذت ببرید.