چهارشنبه 4 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه گسترش

آیا می‌توان ردپای اقتصاد پنهان را در بخش معدن هم دید؟ در تعاریف آمده است؛ به هر نوع فعالیت اقتصادی که خلاف اقتصاد رسمی است، مالیات نمی‌پردازد و از نظارت دولت گریزان است، اقتصاد پنهان، سیاه، خاکستری، غیررسمی، زیرزمینی، سایه و... گفته می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک جامعه‌شناس به خبرآنلاین می‌گوید: «مهم‌ترین صفت ایدئولوژی هم این است که ارتباط خودش را با واقعیت قطع می‌کند. فرد به‌جای این‌که ایدئولوژی را با توجه به واقعیت‌ها تغییر بدهد و تغییر را امر قابل ستایشی بداند، می‌خواهد جهان را در درون ایدئولوژی خودش متوقف کند. این‌جاست که تناقض ایجاد می‌شود و به‌جای پذیرش واقعیت به آن توهین می‌شود، یا می‌خواهند آن را له کنند. همین حرف‌هایی که درباره نسل...

خبرگزاری مهر

کتاب «چه جوری به هم بیاییم؛ ویترینی از تفاوت های زن و مرد» نوشته حسین رستمی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اگر با یک فرد سوشیوپت یا جامعه ستیز رابطه داشته‌اید، به احتمال زیاد ناآرام و عصبی بوده‌اید و این احساس (غالبا ظریف) را به درستی درک نمی‌کنید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اگر با یک فرد سوشیوپت یا جامعه ستیز رابطه داشته‌اید، به احتمال زیاد ناآرام و عصبی بوده‌اید و این احساس (غالبا ظریف) را به درستی درک نمی‌کنید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

درباره استرس دوران بازنشستگی و راهکار‌هایی برای استفاده از استرس به نفع خود، حتما این نکات را بخوانید.

خبرگزاری تسنیم

«چه‌جوری به‌هم بیاییم؛ ویترینی از تفاوت‌های زن و مرد»، دوره‌ای دوجلدی و نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های «آرام‌شاد» است. هدف اصلی از نوشتن این مجموعه، بی‌نیاز کردن خواننده از مشاور است؛ به‌این‌معنا که خواننده با کمک مطالب آن بتواند مشکلاتش را رفع کند.

خبرگزاری دانا

همزمان با فرارسیدن دهه بصیرت، تیم‌های پزشکی و درمانی متخصص جهت ارائه خدمات رایگان درمانی به روستای آساوله و مناطق محروم کردستان اعزام شدند.

خبرگزاری دانا

دهباشی‌پور گفت: طرح غربالگری آلزایمر به صورت رایگان از ابتدای بهمن ماه سال جاری با محوریت استان‌های قزوین و یزد در کشور اجرا می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

انسان موجودی اجتماعی است و بنابر تحقیقات، ارتباط‌های اجتماعی برای سلامت احساسات و جسم او اهمیت بالایی دارد. با اینحال، تنها بودن هم نقش مهمی در سلامت ذهن و روان فرد دارد و باید گاه‌گاهی زمانی را دور از دیگران گذراند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محققان در یک پژوهش جدید، ضمن بازبینی نظریه ادب، توصیه‌هایی برای نحوه برقراری ارتباط محترمانه بین افراد ارائه کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در شماره نخست از بازخوانی روایت ارنست کاسیرر از دوره روشنگری به فرم اندیشه در این دوره پرداختیم. لکن، در آن شماره ما تنها به یکی از دو فرم اصلی اندیشه در دوره روشنگری، یعنی فلسفه تحلیلی اشاره کردیم. فرمی از اندیشه که توسط دکارت پایه‌ریزی شد و با نیوتن به کمال رسید. روح تحلیلی آنها به‌ویژه نوع فرانسوی آن از نیمه قرن هفدهم بر تمام قلمروهای شناخت مسلط شد. این فرم از اندیشه موجب آن شده...

وب‌گاه فرارو

به گفته واثقی وادار کردن کودک به جدا خوابیدن یا به‌زور نگه‌داشتن کودک در یک اتاق جداگانه برای خوابیدن روش نامناسبی است. کودکان باید از آزادی جدایی برخوردار باشند و هر زمان که کودک ترسیده یا مضطرب است، والدین باید او را از حضور خود اطمینان دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انجمن پزشکان اطفال نسبت به خواب مشترک کودک و والدین در هر سنی هشدار می‌دهد، به‌خصوص اگر نوزاد کمتر از چهار ماه باشد.