چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، روز گذشته بود که سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی حکمی سردار حسن مشروعی‌فر را به عنوان فرمانده سپاه ولی امر به جای سردار ابراهیم جباری به فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر (عج) منصوب کرد.

سردار ابراهیم جباری 12 آبان سال 1389 به فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر (عج) انتخاب شد و 12 سال فرماندهی این یگان را در اختیار داشت. پیش از او، سردار حسین نجات فرمانده این یگان بود. اما سردار جباری پیش از این نیز مسئولیت‌های مختلفی نیز در اختیار داشته است.

حاج ابراهیم از حضور در نخستین روزهای دفاع مقدس تا فرماندهی حفاظت از فرمانده کل قوا

سردار ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه ولی امر (عج) یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سال 1336 در خانواده ای با اصالت زنجانی در محله امامزاده حسن (ع) تهران چشم به جهان گشود.

او از نخستین روزهای دفاع مقدس به عنوان نیروی داوطلب به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفت و تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌ها حضور داشت. حاج ابراهیم در نبردهای مهمی همچون آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس نیز حضورپیداکرده بود.

سردار جباری پس از پایان جنگ تحمیلی به فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان منصوب و تا سال 1381 در این سمت حضور داشت. خدمات و مدیریت خوب او سبب شد تا فرمانده کل سپاه پس از زنجان به فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین منصوب شود.

سال 1387 بود که به تهران اعزام شد تا در سنگر دیگری خدمت کند. جانشینی فرمانده لشکر 27 سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ماموریت بعدی حاج ابراهیم بود. او در کنار فرمانده وقت این یگان یعنی سردار عبدالله عراقی توانست در مدیریت و ساماندهی این سپاه موثر باشد.

خردادماه 1388، اما سال مهمی برای سردار جباری بود. او 11 خردادماه همان سال مصادف با ایام انتخابات 1388 به نیروی مقاومت بسیج رفت و به معاونت حجت‌الاسلام حسین طائب منصوب شد. او در این دوران نیز با کمک نیروهای بسیج و نیروی انتظامی توانست با قاطعیت در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کند و در جمع‌کردن آشوب‌های فتنه‌گران نقش موثری داشته باشد.

شایستگی‌های او در عرصه فرماندهی موجب شد تا 19 آبان 1388 به فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم منصوب شود. یک سال پس از آن در آبان 1389 فرمانده سپاه ولی امر (عج) شد. پنجم شهریور بود که هنگام فرماندهی سپاه ولی امر با یک درجه ارتقاء به سرتیپی ارتقاء پیداکرد.

سردار جباری پس از انتصاب به عنوان فرمانده سپاه ولی امر (عج) به اذعان بیشتر فرماندهان و همرزمانش تا به امروز توانست نقش خود در حفاظت از رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا را به خوبی انجام بدهد.

حاج ابراهیم؛ از همراهی با شهدا تا پای کار بودن در کنگره‌های شهداء

سردار جباری علاوه بر یک شخصیت نظامی یک شخصیت فرهنگی نیز هست. او علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان یکی از فرماندهان ارشد در سپاه های استانی و بعدها به عنوان فرمانده سپاه ولی امر (عج) همواره در عرصه گرامیداشت شهداء نیز نقش ایفا کرده است. حضور او در کنگره‌های گرامیداشت شهداء به ویژه طی سال های اخیر نیز همواره چشمگیر بوده است.

فرمانده سابق سپاه ولی امر (عج) یک شخصیت قرآنی نیز هست و همواره در محافل و مجالس قرآنی نیز حضور موثری دارد.

اهتمام سردار جباری در حوزه قرآن و گرامیداشت شهداء نیز به طور ویژه‌ای مشهود بود. در یکی از این نمونه‌ها، 11 آبان 1396 در سی و پنجمین سالروز شهادت شهید قرآنی و مداح اهل بیت، محمود طالبی‌پور به منزل این شهید رفت و آیاتی از سوره مبارکه نباء را تلاوت کرد.

او همچنین در حوزه دینی نیز جزو شاگردان مرحوم استاد محمد تقی مروت است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار ابراهیم جباری سپاه ولی امر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 2
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 3
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 4
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 5
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 6
روایتی از حاج‌ابراهیم؛ از خاکریزهای دفاع مقدس تا حفاظت از فرمانده کل قوا 7