پنج‌شنبه 12 مهر 1403

روزانه بیش از پنج هزار عدد ماسک در جوانرود تولید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه بیش از پنج هزار عدد ماسک در جوانرود تولید می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از پنج هزار عدد عدد ماسک بهداشتی روزانه با همت مسوولان در شهرستان جوانرود تولید می‌شود.

دکتر قباد محمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک جوانرود افزود: موثرترین وسیله برای پیشگیری از ویروس کرونا ماسک است که خوشبختانه با همت فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و مجموعه مردم و مسوولان جوانرود، این شهرستان رتبه دوم تولید ماسک استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

وی اظهارداشت: با برنامه ریزی صورت گرفته از طریق شرکت های پخش، ماسک های تولیدی مازاد بر نیاز در جوانرود در سطح استان توزیع می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به توقیف تولید ماسک درکرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: 10 روزی است به دلیل کمبود پارچه تولید ماسک در کرمانشاه متوقف شده است اما از امروز با تامین پارچه مورد نیاز تولید ماسک در این شهر شروع شده و از روز شنبه با تولید روزانه 100 هزار عدد ماسک بهداشتی بین داروخانه های استان کرمانشاه توزیع خواهد شد.

محمدی، به اختصاص تجهیزات و امکانات بهداشتی به بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان جوانرود خبرداد ویادآورشد: این امکانات و تجهیزات شامل تجهیزات حفاظت فردی و امکاناتی که در پیشگیری از بیماری کرونا موثر هستند اختصاص می یاید.

شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزارنفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 160 هزار و 696 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 12 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سه هزار و 134 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 493 مورد بستری و دو هزار و 641 از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در کشور به 160 هزار و 696 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 70 بیمار دیگر مبتلا به کووید19 در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون هشت هزار و 12 نفر جان خود را از دست داده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*