یک‌شنبه 1 مهر 1403

رونمایی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت ارشاد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رونمایی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت ارشاد

آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و از برترین هنرستان‌های هنرهای زیبا، رتبه‌های برتر کنکور هنر و اساتید پیشکوست هنرستان‌های استان تهران تجلیل شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه اول مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی 1403 1404 با حضور در یکی از هنرستان‌های های تهران در آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور شرکت کرد.

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و... حضور داشتند. در این مراسم سیدعباس صالحی از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رونمایی کرد. و زنگ آغاز سال تحصیلی 1403_1404 را نواخت.

انتقاد وزیر ارشاد از سهم 45 صدم درصدی فرهنگ و هنر از بودجه

افتتاح سالن سینمایی این هنرستان، افتتاح گالری آثار تجسمی و سالن سینمای یکی از هنرستان‌های تهران و گالری پیچ شمیران (که در یکی از هنرستان‌های تهران آغاز به کار کرده بود) و بازدید از آثار به نمایش درآمده از دیگر اقدامات وزیر ارشاد در این مراسم بود.

صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و در سخنانی گفت: هنرستان‌های زیبا بیش از یکصد سال سابقه تاریخی در ایران دارند؛ شاگردانی که بعدا از بزرگان هنر شدند در این هنرستان‌ها تحصیل کردند. این سابقه تاریخی فرصت خوبی را به هنرستان های هنرهای زیبا می دهد تا بتواند برای هنر ایرانی درخشش داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقریبا همه استان‌ها یک هنرستان پسرانه و دخترانه دارد و این چشم اندازی بود که در دولت دوازدهم (که مسئولیت داشتم) درنظر گرفتم؛ 20 هنرستان در دولت دوازدهم شکل گرفت که یکی از آنها هنرستان مشهد بود که امسال خوشبختانه نفر اول کنکور هنر را معرفی کرد. وزیر فرهنگ گفت: چشم‌اندازی که می‌توان داشت این است که در چند برنامه پنج ساله به نقطه‌ای برسیم که همه شهرهای بزرگ ایران دارای هنرستان هنرهای زیبا باشند؛ هنرستان‌های عمومی هم هنر را تدریس می‌کنند، اما ویژگی هنرستان‌های هنر این است که به صورت تخصصی و استاد شاگردی تدریس می‌شود. وی افزود: جریان هنر استاد شاگردی در قالب هنرستان‌های هنر زیبا، می‌تواند به عنوان خط سیری برای اعتلای هنر ایران باشد و امیدوار هستیم آموزش و پرورش و استانداری‌ها و دولت از این مسیر حمایت کنند تا از نظر فضا و مکان، اساتید برجسته و تجهیزات متناسب با هنرستان‌ها گام‌های جدی برداشته شود.