دوشنبه 9 مهر 1403

رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

مشهد - ایرنا - تساوی تیم فوتبال شهر خودرو، قهرمانی تیم شطرنج استان در مسابقات کشوری، درگذشت بوکسور چنارانی و کسب مقام سومی تیم فوتسال بانوان و پیوستن سه بازیکن به تیم فوتسال فرش آرای مشهد از مهمترین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته گذشته بود.

در هفته سی‌ام و پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال، تیم شهرخودرو خراسان سی ام مردادماه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان تیم فوتبال نساجی مازندران بود که این دیدار بدون گل به پایان رسید.

با کسب این تساوی تیم شهرخودرو با کسب 46 امتیاز، مقام ششم و نساجی مازندران با کسب 38 امتیاز مقام هشتم جدول 16 تیمی لیگ برتر امسال را به خود اختصاص دادند.

قهرمانی شطرنج بازان خراسانی در کشور

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: تیم شطرنج این استان در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آنلاین تیمی استانهای کشور که به شکل المپیاد جهانی شطرنج برگزار شد بر سکوی نخست ایستاد.

رضا پاشانجاتی افزود: این مسابقات زیر دوربین و با حضور 16 استان از بیست و هفتم مرداد ماه آغاز شد و با کسب 11 پیروزی پی در پی تیم خراسان رضوی پایان یافت و تنها تیم بدون شکست این مسابقات خراسان رضوی بود. در این مسابقات تیمهای البرز و قزوین نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

درگذشت بوکسور خراسانی

رییس هیات بوکس خراسان رضوی گفت: محمد رضا غلامی مربی و داور ارزنده بوکس چناران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

امیر حسین اخوان با بیان اینکه مرحوم غلامی دست کم پنج سال هم ریاست هیات بوکس شهرستان چناران را بر عهده داشت افزود: آن مرحوم جزء انسانهای با اخلاق و وارسته و پرتلاش در عرصه ورزش و قهرمانی بوکس بود و بیست و ششم مردادماه امسال با داشتن 45 سال سن بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کسب مقام سوم فوتسال بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر

در پایان پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان تیم‌های هیات فوتبال خراسان رضوی و ملی حفاری اهواز به طور مشترک جایگاه سوم فصل جاری لیگ برتر فوتسال بانوان را به دست آوردند. سارا شیربیگی، ملی پوش تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی با 48 گل و 35 گل برترین گلزن و برترین پاسور لیگ شدند همچنین تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی با 123 گل زده عنوان بهترین خط حمله مسابقات را هم به دست آورد.

مسابقات دوچرخه سواری

دبیر هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی هم گفت: مسابقات تایم تریل انفرادی قهرمانی این استان روز پایانی مرداد ماه در محل کنارگذر شمالی مشهد به سمت باغچه برگزار شد.

مجید روح‌پرور افزود: در این مسابقات 24 تیم و 110 دوچرخه سوار در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با هم رقابت کردند.

مسابقات اسب سواری

سومین دوره مسابقات پرش با اسب خراسان رضوی با بروز برخی حواشی روز پنجشنبه در شهرستان بینالود این استان برگزار شد.

سومین دوره مسابقات پرش با اسب خراسان رضوی قرار بود روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) برگزار شود که صبح پنجشنبه این اداره کل از تغییر مکان برگزاری مسابقات به یک مجموعه سوارکاری خصوصی در انتهای خیابان امام رضا (ع) 17 در شهر طرقبه خبر داد.

فرماندار طرقبه - شاندیز ضمن ابراز مراتب اعتراض خود به برگزاری بدون هماهنگی این مسابقات در مجموعه سوارکاری کاظمیان این شهرستان گفت: بنا به دلایلی ظاهرا با دستور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی محل برگزاری مسابقات سوارکاری استان به مجموعه ورزشی کاظمیان در این شهرستان تغییر کرد و آنچه مورد اعتراض ماست ناهماهنگی با مسوولان شهرستان در این خصوص است.

تمدید قرارداد بازیکنان فرش آرا

مدیر رسانه‌ای تیم فوتسال فرش آرای مشهد گفت: این تیم در فصل جاری تاکنون سه بازیکن جدید را به خدمت گرفته و قرارداد هشت بازیکن خود را تمدید کرده است. مجید بیضایی نژاد، محسن محمد زاده و علی اسعدی بازیکنان جدید فرش آرا در فصل آتی هستند.

رضا سالار ادامه داد: در این هفته سعید سروری، علی نیکنام، علی ابراهیمی، بهمن جعفری و علی رستمی و هفته پیش هم مسعود محمدی، دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم پس از جلسه با مدیران باشگاه، قرارداد خود را برای سومین سال پیاپی تمدید کردند. همچنین بهزاد عظیمی و مجید خزایی نیز قراردادهای خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کردند.

*س_برچسب‌ها_س*