یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بزرگسالانی که در معرض کمبود ویتامین D هستند، 53 درصد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است می‌توانید چای زنجبیل را هنگام صبح در روزهای زمستانی استفاده کنید.

وب‌گاه فرارو

فرایند تولید کشک با استفاده از تخمیر شیر انجام می‌شود. در این فرایند، باکتری لاکتوباسیلوس دلبروکی به شیر اضافه می‌شود. سپس باعث تخمیر شیر خواهد شد. می‌توان از این شیر تخمیر شده، کشک یا ماست تهیه کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بزرگسالانی که در معرض کمبود ویتامین D هستند، 53 درصد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند. بزرگسالانی که در معرض کمبود ویتامین D هستند، 53 درصد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند. به گزارش عرشه آنلاین؛ ویتامین D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند. این ویتامین محلول در چربی است و به رشد و...

وب‌گاه خبر آنلاین

بزرگسالانی که در معرض کمبود ویتامین D هستند، 53 درصد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند.

وب‌گاه فرارو

مصرف غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان، مؤثرترین راه برای به تعویق انداختن علائم پیری است. به این دلیل که بدن در فرآیند اکسیداسیون، مولکول‌هایی به نام «رادیکال‌های آزاد» را ایجاد می‌کند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند و در بالا بردن خطر بیماری‌های مزمن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به طور مستقیم با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و آسیب احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آلو سرشار از ترکیبات فنلی است که قادر به تحریک روده هستند. بر اساس تحقیقات، این ترکیبات گیاهی فنلی دارای خواص ملین هستند و توانایی رفع یبوست را دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اضافه وزن می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. درک این نکته مهم است که چاقی یک بیماری است که نیاز به درمان دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

برای این‌که لاغر شوید از خوردن این 6 گروه خوراکی‌ها پرهیز کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

این 12 خوراکی به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

محققان ادعا کردند که مصرف بیش از حد یا کم ویتامین B یک می‌تواند باعث زوال شناختی شود و بر اساس نتایج تحقیقات جدید، مصرف غلات می‌ت واند خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد افزایش دهد.

وب‌گاه فرارو

در دنیای پرهیاهوی امروز، وزوز گوش می‌تواند مانند زنگ خطری باشد که ما را از کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی آگاه می‌کند. با درک ارتباط بین کمبود ویتامین و وزوز گوش، می‌توانیم گامی مهم در جهت سلامتی و آرامش خود برداریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

غذایی که می‌خوریم بر عواملی مانند فشار خون، تری‌گلیسیرید (نوعی چربی یا لیپید در خون)، سطح کلسترول و التهاب تاثیرگذار است و همین امر ضرورت انتخاب میان وعده‌های سالم برای قلب را برجسته می‌کند.

وب‌گاه فرارو

افرادی که اضافه وزن دارند علاوه بر رعایت مسائل مربوط به تغذیه، می‌توانند با ورزش نیز این معضل را از خود دور کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

یبوست می‌تواند باعث گرفتگی معده، نفخ، حالت تهوع و سختی در دفع شود. عوامل زیادی در ایجاد این وضعیت نقش دارند؛ از جمله: استرس، کم‌آبی بدن یا برخی مشکلات زمینه‌ای. مهم‌ترین عامل در بروز یبوست، رژیم غذایی است؛ عدم دریافت فیبر کافی یا مصرف زیاد لبنیات می‌تواند این شرایط را تشدید کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که افزایش مصرف ماهی با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر مرگ مرتبط است. این ماده غذایی مغذی سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.