سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

عناب خواص زیادی برای سلامتی دارد؛ این میوه از جمله میوه‌های کم کالری بوده که درصدی بالا از فیبر، ویتامین‌ها، و مواد معدنی را شامل می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: موز بدون شک یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها نزد کودکان، جوانان و سالمندان است. این میوه سرشار از پروتئین‌های غنی کننده سلامت و سایر مواد مغذی حیاتی است.

وب‌گاه فرارو

نتیجه بررسی‌ای تازه نشان داد که مصرف مکمل سیر باعث کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به تصلب شرایین، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود. نویسندگان مقاله مرتبط با آن پژوهش یافته‌ها را به خواص آنتی اکسیدانی سیر نسبت می‌دهند که از قلب در برابر استرس و آسیب محافظت به عمل می‌آورد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر جهاد گفت: تا افق 1411 در بسیاری از محصولات راهبردی یا در آستانه خودکفایی قرار خواهیم گرفت یا خودکفایی کامل به وجود می‌آید.

وب‌گاه فرارو

شاید شنیده باشید که می‌گویند غذا‌هایی مثل زغال اخته، ماهی قزل آلا، آجیل و سبزیجات برگدار به اصطلاح «غذا‌های مغزی» هستند. اما این‌ها چطور عمل می‌کنند؟ آیا از اعصاب محافظت می‌کنند؟ آیا ما را باهوش‌تر می‌کنند؟ کم‌استرس‌تر؟ خوشحال‌تر؟

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: تا افق 1411 در بسیاری از محصولات راهبردی یا در آستانه خودکفایی قرار خواهیم گرفت یا خودکفایی کامل به وجود می‌آید.

وب‌گاه فرارو

نان به عنوان یک منبع فشرده انرژی، دارای مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و روی است و موجب مرتفع شدن بخش زیادی از نیاز‌های بدن می‌شود.

وب‌گاه فرارو

کیوی علاوه بر ویتامین C، حاوی مواد مغذی دیگر مانند آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و فیبر است که مکمل‌های ویتامین C فاقد آن‌ها هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

نتایج یک مطالعه نشان می دهد ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد؛ این افراد در مقایسه با افرادی که در ساعت دیگر روز ورزش می‌کنند، شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری داشتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

چشمان ما یکی احساس ترین اعضای بدن ما هستند و به مراقبت زیادی نیاز دارند. در هوای سرد، چشمان ما بیشتر در معرض آسیب هستند.

وب‌گاه فرارو

ترکیب بادمجان و انار یکی از جذاب‌ترین طعم‌ها است. خورشت بادمجان و انار با مرغ مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد. شما زمان زیادی برای طبخ این غذا نیاز ندارید و این خورشت غذایی متفاوت خوشمزه برای شب یلدایتان می‌تواند باشد. می‌توانید خورشت انار و بادمجان را مطابق با رژیم غذایی خودتان با گوشت مرغ، گوشت گوسفندی تکه شده یا قلقلی طبخ کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

کم کاری یا پرکاری تیروئید بر سلامت عمومی بدن از جمله وضعیت خلق و خو، سوخت و ساز بدن، باروری، سلامت قلب و... تاثیر می‌گذارد.

وب‌گاه فرارو

سرفه یکی از علائم مهم سرماخوردگی است و معمولا با شدت کم شروع می‌شود، اما اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشید، طولی نمی‌کشد که شدید شده و امانتان را می‌برد.

وب‌گاه فرارو

افرادی که باید رژیم غذایی بگیرند باید نان‌هایی با فیبر بالا بخرند؛ این غلات باید چربی سوز باشند و در مدت زمانی کوتاه چربی‌های بدنتان را بسوزانند.

وب‌گاه فرارو

کم کاری یا پرکاری تیروئید بر سلامت عمومی بدن از جمله وضعیت خلق و خو، سوخت و ساز بدن، باروری، سلامت قلب و... تاثیر می‌گذارد.

وب‌گاه فرارو

اگر مردم 25 تا 35 گرم فیبر توصیه شده در روز مصرف کنند، احساس سلامتی بیشتری خواهند کرد. میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل، برخی از بهترین منابع فیبر هستند.