سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

اگر مردم 25 تا 35 گرم فیبر توصیه شده در روز مصرف کنند، احساس سلامتی بیشتری خواهند کرد. میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل، برخی از بهترین منابع فیبر هستند.

وب‌گاه فرارو

کیوی علاوه بر ویتامین C، حاوی مواد مغذی دیگر مانند آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و فیبر است که مکمل‌های ویتامین C فاقد آن‌ها هستند.

وب‌گاه فرارو

دستورالعمل‌های تغذیه‌ای توصیه می‌کنند که زنان حدود 25 گرم فیبر و مردان حدود 35 گرم فیبر در روز مصرف کنند. بدین منظور بهتر است غذا‌های پرفیبر را بشناسید و آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

وب‌گاه فرارو

اختلال کم کاری تیروئید، اصولا در اثر کمبود ید و سلنیوم به وجود می‌آید. به نظر می‌رسد مصرف مواد غذایی و مغزیجاتی که حاوی این گونه مواد مغذی هستند، کمک‌کننده باشد.

وب‌گاه فرارو

سرطان روده یکی از انواع سرطان‌هایی است که گاهی‌اوقات وخیم و حتی مرگبار می‌شود. محققان در حال بررسی روش‌های مختلف درمان یا کنترل این نوع سرطان هستند.

وب‌گاه فرارو

مدیریت استرس ابزاری مهم و قدرتمند برای سلامت است؛ چراکه استرس بیش از حد مسلما خطرات بهداشتی بالقوه بر سلامت جسم و روان فرد به همراه دارد.

وب‌گاه فرارو

گریپ فروت، سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است که آن را به یکی از سالم‌ترین مرکباتی تبدیل کرده است که می‌توانید بخورید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است خطر ابتلا به بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

وب‌گاه فرارو

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تغییرات جزئی در برنامه روزانه زندگی شما می‌توانند یبوست را بهبود ببخشد...

وب‌گاه فرارو

همه مردان با افزودن مواد غذایی فراسودمند به رژیم غذاییشان می‌توانند کیفیت تغذیه شان را تا حدود چشمگیری افزایش بدهند.

وب‌گاه فرارو

عدد جادویی می‌تواند بسته به سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت شما متفاوت باشد، اما تحقیقات روزانه 1.6 تا 2.2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را توصیه می‌کنند. این مقدار تضمین می‌کند که آمینو اسید‌های مورد نیاز عضلات را برای رشد به عضلات خود می‌دهید. برای بهینه سازی مصرف پروتئین مطالعات نشان می‌دهد که بهتر است پروتئین دریافتی خود را در طول روز در سه یا چهار وعده غذایی که شامل 25 تا...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چربی‌های امگا 3 چربی‌های ضروری هستند که فواید مهمی برای قلب، مغز و متابولیسم بدن دارند و در سطوح بالایی در سلول‌های چشم و مغز شما متمرکز هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری‌آنلاین نوشت: اسیدهای چرب امگا 3 به تمام سلول‌های بدن کمک می‌کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند. چون در واقع بخش حیاتی از غشای سلولی ما هستند که به ایجاد ساختار و حمایت از تعاملات بین سلول‌ها کمک می‌کنند. ضمن آنکه برای تمام سلول‌های بدن نیز مهم هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیا تا به حال جگر مرغ را امتحان کرده‌اید؟ این ماده غذایی، که برای بسیاری ناشناخته است، منبع تغذیه‌ای سالم و کم کالری محسوب می‌شود. آیا تا به حال جگر مرغ را امتحان کرده‌اید؟ این ماده غذایی، که برای بسیاری ناشناخته است، منبع تغذیه‌ای سالم و کم کالری محسوب می‌شود و به طور گسترده در غذاهای متنوع اروپایی، آسیایی و جنوبی به کار می‌رود. به گزارش عرشه آنلاین، در این مطلب به طور کامل خواص جگر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین و مهمترین عامل برای غلبه بر تنبلی، تغییر رژیم غذایی به سمت غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر و گندم کامل است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: یکی از آمارهایی که اخیرا درباره سلامت مردان منتشر شده است، نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از مردان (حدود 80 درصد) تصور می‌کنند که رژیم غذایی سالمی دارند درحالی که واقعیت دقیقا برعکس این تصور آنهاست و حتی وضعیت هشداردهنده‌ای را درباره سلامت مردان نشان می‌دهد. با این‌حال همه مردان با افزودن مواد غذایی فراسودمند به رژیم غذاییشان می‌توانند کیفیت تغذیه شان را تا حدود چشمگیری...