سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» نوشت: در حال حاضر طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به آلزایمر و سایر انواع بیماری‌های مربوط به زوال عقل مبتلا هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: غذاها و مکمل های غذایی می‌توانند همه چیز را از تمرکز بیشتر تا تقویت حافظه، دامنه توجه و عملکرد مغز بهبود ببخشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مشرق نوشت: شاید هرگز به نظر شما نرسیده باشد اما درحقیقت با مسواک زدن شما فقط خورده‌های غذا را از بین نمی‌برید بلکه به بهداشت دهان نیز رسیدگی می‌کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

شاید هرگز به نظر شما نرسیده باشد اما درحقیقت با مسواک زدن شما فقط خورده‌های غذا را از بین نمی‌برید بلکه به بهداشت دهان نیز رسیدگی می‌کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

ژنتیک عامل تعیین‌کننده در قد افراد است. با این حال، عوامل دیگری مانند تغذیه، ورزش، خواب کافی و غیره می‌توانند بر میزان قد کودکان در طول رشد تأثیر بگذارند.

وب‌گاه فرارو

ویتامین آ به رشد سلولی کمک می‌کند در نتیجه ممکن است برای مو‌های تان مثبت به نظر برسد، اما واقعیت آن است که مصرف بیش از حد ویتامین آ در واقع می‌تواند باعث بروز ریزش مو شود. شاید این سوال برای تان پیش بیاید که تا چه اندازه مصرف ویتامین آ زیاد قلمداد می‌شود؟ اکثر بزرگسالان نباید روزانه بیش از 10 هزار واحد بین المللی ویتامین آ مصرف کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شامپانزه‌ها معمولاً برای گوشت شکار می‌کنند، اما یک رویارویی نادر بین یک شامپانزه و یک عقاب در تانزانیا توانایی آنها را در جمع‌آوری نشان داد. عقابی در دره ایسا در غرب تانزانیا در آستانه خوردن غذای سختی بود که یک شامپانزه نر آلفا وارد صحنه شد و طعمه را ربود.

وب‌گاه فرارو

به تازگی حس می‌کنید که فرزندتان بی‌اشت‌ها شده و حتی بعضی از غذا‌هایی را که قبلا دوست داشته، دیگر با تمایل نمی‌خورد؟ ممکن است دچار کمبود بعضی از ویتامین‌ها شده باشد.

وب‌گاه فرارو

قد بلند بودن فواید خاص خودش را دارد. این نه تنها در ظاهر اثرگذار است، بلکه سطح اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد؛ اما قد به عنوان یک پدیده طبیعی تا حدی در کنترل ما نیست، زیرا هورمون‌های رشد در بدن انسان‌های مختلف به طور متفاوتی عمل می‌کنند. به گفته متخصصان، ژنتیک عامل تعیین‌کننده در قد افراد است.

وب‌گاه فرارو

دبیر علمی پانزدهمین کنگره سکته مغزی گفت: ابتلا به فشارخون، دیابت، چاقی، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، استعمال دخانیات و بخصوص آلودگی هوا که ثابت شده به تنهایی در بروز سکته مغزی نقش دارد از عوامل اصلاح‌پذیری هستند که باعث بروز سکته مغزی می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لیلا افشار هزارخانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی که در روز‌های 22 لغایت 24 آذرماه در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران برگزار می‌شود، با اشاره به پیشرفت‌های سالیان اخیر در درمان‌های سکته مغزی، اظهارداشت: هدف اصلی این کنگره ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های درمان سکته مغزی و پژوهش‌های صورت پذیرفته به متخصصین و پزشکان مرتبط با سکته...

وب‌گاه فرارو

سرطان سینه دومین سرطان شایع (بعد از سرطان پوست) در زنان در سراسر جهان است؛ سرطان سینه، مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنان در ایران و دنیا به حساب می‌آید.

وب‌گاه فرارو

فشار خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن است که عوارض جسمانی زیادی به مبتلایان تحمیل می‌کند، اما افراد مبتلا به این بیماری با به‌کارگیری برخی راهکار‌های ساده می‌توانند فشارخون خود را کاهش دهند.

وب‌گاه فرارو

هنگامی که ماده‌ای غذایی را در خانه تان نگهداری می‌کنید نادیده گرفتن میل به خوردن آن غیر ممکن است. به همین خاطر یک استاد راهنما می‌گوید که چهار ماده غذایی وجود دارند که بهتر اصلا اجازه ندهید در خانه تان وجود داشه باشند!

وب‌گاه فرارو

گرمیجات در فصل سرما اهمیت ویژه‌ای دارند. زمانی که هوا سرد می‌شود، بدن به دنبال منابع انرژی و گرما می‌گردد و مصرف گرمیجات این نیاز را برطرف می‌کند. این مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند که برای حفظ سلامتی بدن بسیار حیاتی هستند.

وب‌گاه فرارو

عسل یک منبع غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می‌باشد که خواص ضدباکتریایی دارد و می‌تواند در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت بکار رود.